Porovnání alternativních režimů provozu výtahů pomocí simulace
Název práce: | Porovnání alternativních režimů provozu výtahů pomocí simulace |
---|---|
Autor(ka) práce: | Jedlička, Martin |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Zouhar, Jan |
Oponenti práce: | Fiřtová, Lenka |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Práce se zabývá problematikou vertikální přepravy, kdy automatické řídící systémy ovládají skupinu výtahů. Výtahy řízené společným systémem jsou koordinovány tak, aby pracovaly efektivněji než kabiny, které jsou jen fyzicky umístěny vedle sebe. Cílem práce je vytvoření programu pro modelování provozu trojice výtahových kabin umístěných v Rajské budově žižkovského areálu Vysoké školy ekonomické v Praze. Použitou metodou je diskrétní simulace prováděna v softwaru R. Vytvořený skript umožňuje simulování provozu výtahových kabin podle několika popsaných řídících algoritmů a následné srovnání jejich působení na výkon systému. Pomocí simulace je nalezen nejvhodnější řídící algoritmus a je ukázáno, že společný ovládací systém pro kooperující jednotky umožňuje efektivnější provoz. |
Klíčová slova: | diskrétní simulace; simulační model; hromadná přeprava |
Název práce: | Comparison of alternative lift operation design using simulation |
---|---|
Autor(ka) práce: | Jedlička, Martin |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Zouhar, Jan |
Oponenti práce: | Fiřtová, Lenka |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The topic of this thesis is vertical transportation where multiple elevators are controlled by group traffic control. The elevators controlled by group traffic control are coordinated in order to work more efficiently than elevators that are only physically placed next to each other. The objective of this thesis is creation of a program, which allows modelling of operation of a lift triplex situated in Rajská building in Žižkov campus of the University of Economics in Prague. Applied method is discrete simulation performed in R software. Created script allows simulation of operation of elevators according to several described algorithms and subsequent comparison of their influence on the performance of the system. Using simulations the most suitable group traffic control is found and it is shown that shared memory used for cooperating units positively influence the service. |
Klíčová slova: | simulation model; discrete simulation; collective control |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Kvantitativní metody v ekonomice/Ekonometrie a operační výzkum |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra ekonometrie |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 9. 12. 2014 |
---|---|
Datum podání práce: | 10. 5. 2015 |
Datum obhajoby: | 4. 2. 2016 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/50553/podrobnosti |