Výzkum trhu v pojišťovnictví

Název práce: Výzkum trhu v pojišťovnictví
Autor(ka) práce: Švandová, Naďa
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Borovská, Dagmar
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Abstrakt Cílem této práce je zjistit míru pojištěnosti studentů Vysoké školy ekonomické v Praze (dále jen VŠE) v rámci životního pojištění, zmapovat povědomí studentů VŠE o produktech životního pojištění, konkrétně povědomí o základních čtyřech druzích životního pojištění ? kapitálového, investičního, rizikového a důchodového, preference v rámci těchto produktů, zájem o sjednání pojištění během studia či v blízké době po ukončení studia a informovanost o výhodách poskytovaných státem při sjednání životního pojištění. Toho všeho je dosaženo na základě realizování marketingového výzkumu mezi studenty VŠE Práce je rozdělena do pěti hlavních částí. V prvním oddílu je vysvětlen proces marketingového výzkumu, popis metod získávání dat, jejich výhody a nevýhody, popis základních pojmů ve výzkumu trhu a tvorba dotazníku ? rozbor druhů otázek a odpovědí. Druhá část seznamuje se základními informacemi trhu životního pojištění v České republice, o základních členěních produktů životního pojištění, pojišťovnách a současných trendech. Ve třetí části je popsána realizace výzkumu ? jeho příprava, tvorba dotazníku, volba metody sběru dat, jeho realizace. Ve čtvrté části je již provedena samotná analýza získaných dat a jejich interpretace. Závěrečná část obsahuje souhrnné okomentování výsledků výzkumu, pohled na platnost stanovených hypotéz. Přínos práce spatřuji ve zmapování pojištěnosti studentů v rámci životního pojištění, vzhledem k tomu, že jsem na jinou práci zabývající se touto skupinou a tématem nenarazila.
Klíčová slova: teorie výzkumu trhu; marketing; výzkum životního pojištění; pojišťovnictví; výzkum trhu

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 1. 2008
Datum podání práce: 4. 1. 2008
Datum obhajoby: 28. 1. 2008
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/7703/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: