Abstrakt
Cílem této práce je zjistit míru pojištěnosti studentů Vysoké školy ekonomické v Praze (dále jen VŠE) v rámci životního pojištění, zmapovat povědomí studentů VŠE o produktech životního pojištění, konkrétně povědomí o základních čtyřech druzích životního pojištění ? kapitálového, investičního, rizikového a důchodového, preference v rámci těchto produktů, zájem o sjednání pojištění během studia či v blízké době po ukončení studia a informovanost o výhodách poskytovaných státem při sjednání životního pojištění.
Toho všeho je dosaženo na základě realizování marketingového výzkumu mezi studenty VŠE
Práce je rozdělena do pěti hlavních částí. V prvním oddílu je vysvětlen proces marketingového výzkumu, popis metod získávání dat, jejich výhody a nevýhody, popis základních pojmů ve výzkumu trhu a tvorba dotazníku ? rozbor druhů otázek a odpovědí. Druhá část seznamuje se základními informacemi trhu životního pojištění v České republice, o základních členěních produktů životního pojištění, pojišťovnách a současných trendech. Ve třetí části je popsána realizace výzkumu ? jeho příprava, tvorba dotazníku, volba metody sběru dat, jeho realizace. Ve čtvrté části je již provedena samotná analýza získaných dat a jejich interpretace. Závěrečná část obsahuje souhrnné okomentování výsledků výzkumu, pohled na platnost stanovených hypotéz.
Přínos práce spatřuji ve zmapování pojištěnosti studentů v rámci životního pojištění, vzhledem k tomu, že jsem na jinou práci zabývající se touto skupinou a tématem nenarazila. |