Produkční zajištění multimediálního projektu GOLEM
Název práce: | Produkční zajištění multimediálního projektu GOLEM |
---|---|
Autor(ka) práce: | Marková, Klotylda |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Horný, Stanislav |
Oponenti práce: | Kocourek, Ivan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tématem diplomové práce je analýza multimediálního projektu GOLEM, který nese dva různé na sebe navazující výstupy: divadelní (GOLEM Štvanice) a filmový (GOLEM Cube). První část práce se zabývá specifiky imerzivní divadelní formy, která byla na české divadelní scéně zpracována vůbec poprvé, a produkčního zajištění na ploše podmínek pražské divadelní tvorby. Druhá část se zabývá řešením problému audiovizuálního zachycení divadla v netradičním prostoru a následného vývoje technického řešení pro všechny fáze tvorby filmového záznamu inscenace s důrazem na zachování její autenticity a dále instalací projekčního mechanismu.
Na základě této případové studie přípravy imerzivní inscenace a metodického plánu jejího natáčení dochází k vymezení základních předpokladů úspěchu budoucích podobných projektů a zamyšlení nad možnostmi uplatnění poznatků v dalších oblastech. |
Klíčová slova: | polyekránová projekce; divadelní inscenace; imerzivní divadlo |
Název práce: | Production of the multimedia project "GOLEM" |
---|---|
Autor(ka) práce: | Marková, Klotylda |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Horný, Stanislav |
Oponenti práce: | Kocourek, Ivan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The topic of this master thesis is an analysis of the multimedia project GOLEM, which has carried out two following results: theatrical one (GOLEM Štvanice) and audio-visual one (GOLEM Cube). The first part is focused on the specifics of the immersive theatre phenomenon, which was introduced in the Czech theatrical milieu for the very first time, and on the production procedure within the confines of the Prague theatre stage. The second part deals with audio-visual recording of a theatre peace, which takes place in an unconventional space, and then focuses on a technical method development for all movie-making fields with great emphasis on keeping the theatrical authenticity. It also deals with the specific system of installation within the particular space.
Based on this case study of an immersive theatre performance and methodical approach to its audio-visual preservation this work develops some basic requirements that should lead to the successful results of similar future projects pointing out some possible application in other fields of practice. |
Klíčová slova: | polyecran projection; theatre performance; immersive theatre |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Arts Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra multimédií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 23. 10. 2014 |
---|---|
Datum podání práce: | 14. 5. 2015 |
Datum obhajoby: | 15. 6. 2016 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/50017/podrobnosti |