Cílem této bakalářské práce je provést analýzu konkurenceschopnosti společnosti
ŠKODA a. s. použitím strategické analýzy a na základě zjištěných výsledků navrhnout
doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti. Bakalářská práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje základní vymezení pojmů konkurence,
konkurenceschopnosti a popis nástrojů strategické analýzy. Praktická část se skládá
z představení společnosti, analýzy mikro a makro okolí a analýzy vnitřních zdrojů podniku.
Analýza vnějšího okolí je popsána pomocí Pest analýzy a Porterova modelu 5
konkurenčních sil. K analýze společnosti je využita strategická analýza vnitřních zdrojů
společnosti. V závěru této práce jsou uvedeny slabé a silné stránky podniku a doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti podniku.
Klíčová slova:
Konkurence; Strategická analýza; Porterův model 5 konkurenčních sil; Pest analýza; SWOT analýza
Název práce:
Competition analysis of ŠKODA a. s
Autor(ka) práce:
Bui Thanh, Hai
Typ práce:
Bachelor thesis
Vedoucí práce:
Soukupová, Jana
Oponenti práce:
Adámek, Petr
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
The aim of this work is to perform a competitive analysis of the company ŠKODA a. s. Using strategic analysis and based on the findings suggest recommendations to increase competitiveness. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. It contains basic definitions competition competitiveness and description of tools of strategic analysis. The practical part consists the introduction of the company, analysis of micro and macro environment and analyzes the internal resources of the enterprise. Analysis of the external environment is described by the PEST analysis and Porter´s model 5 competitive forces. The analysis used the company´s strategic analysis of internal resources company. At the conclusion of this work are given the strengths and weaknesses of the company and the recommendation to increase the company´s competitiveness.