Řízení požadavků na IT v pojišťovací společnosti
Název práce: | Řízení požadavků na IT v pojišťovací společnosti |
---|---|
Autor(ka) práce: | Dvorský, Petr |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Bruckner, Tomáš |
Oponenti práce: | Jungmannová, Barbora |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | První část práce se zabývá teoretickými znalostmi, tedy vymezením pojmů a doporučeními
z oblasti požadavkového řízení. Druhá část práce je zaměřena na identifikaci, analýzu a
následný návrh řešení problémů, vznikajících při práci s požadavky.
Metody pro identifikaci problémů jsou uskutečněný workshop, zúčastněné pozorování a
rozhovory se zaměstnanci IT úseku pojišťovny.
Výstupem této práce jsou návrhy zlepšení správy požadavků, z nichž některé se mi již
podařilo v Kooperativě aplikovat.
První z návrhů, který byl aplikován, je vytvoření knihovny procesů. Dále, ze čtyř různých
druhů prioritizace byla vybrána a použita metoda, kterou definuje ITIL. Dalšími výstupy
jsou návrh nového uživatelského rozhraní požadavkového softwaru a započetí navrhování
Change Advisory Board, které je oproti ITIL rozšířené o další funkce. Dále bylo zřízeno
ddělení business konzultantů, které má za úkol efektivně sbírat požadavky klientů a byly
vytvořeny podpůrné dokumenty pro toto oddělení. |
Klíčová slova: | Požadavek; ITIL; prioritizace; podnikový informační systém; proces |
Název práce: | IT requirements management of insurance company |
---|---|
Autor(ka) práce: | Dvorský, Petr |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Bruckner, Tomáš |
Oponenti práce: | Jungmannová, Barbora |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The first part of thesis deals with theoretical knowledge, thus defining the concepts of recommendations
from the field of requirements management. The second part focuses on
the identification, analysis and subsequend design solutions to problems arising from
working with the requirements.
Methods for identifying problems are carried out workshop, participant observation and
interviews with employees from the IT sector of the insurance company.
The outputs of this work are proposals for improving requirements management, some of
them are successfully applied in Kooperativa.
The first draft, which was applied to create a process library. Further, of four different types
of prioritization was selected and applied method that is defined by ITIL. Other outputs
are design of new user interface of requirements software and starting to design a Change
Advisory Board, which is compared to ITIL enhanced with additional features. Further was
established Business Consultant Department, which has task of efficiently collecting client
requirements and the supporting documents were created for this department. |
Klíčová slova: | Requirement; prioritization,; process; enterprise information system; ITIL |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra informačních technologií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 1. 12. 2015 |
---|---|
Datum podání práce: | 28. 4. 2016 |
Datum obhajoby: | 1. 2. 2017 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/57060/podrobnosti |