Renesance gramofonové desky, její důvody a vliv na hudební průmysl s predikcí vývoje prodeje

Název práce: Renesance gramofonové desky, její důvody a vliv na hudební průmysl s predikcí vývoje prodeje
Autor(ka) práce: Hypšová, Simona
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Riedlbauch, Václav
Oponenti práce: Šmíd, Ilja
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá důvody aktuálního zvýšeného zájmu o gramofonovou desku. V teoretických částech je nastíněn vývoj záznamu zvuku a samotné desky od minulosti až po současnost, dále její role coby fyzického nosiče generujícího příjmy na hudebním trhu a význam těchto příjmů v kontextu celkových finančních zdrojů hudebního průmyslu. Hlavní část práce se věnuje teoriím spotřebních kultur a různým aspektům promítajícím se do spotřebních návyků hudebních konzumentů, které je vedou k rozhodování využívat a nakupovat analogové médium v prostředí plně rozvinutých digitálních technologií. Praktická část práce hodnotí informace získané dotazováním hudebních spotřebitelů a subjektů pohybujících se v rámci kultury kolem vinylů.
Klíčová slova: gramofonová deska; dematerializace hudby; spotřebitel; hudební průmysl; vinyl; teorie spotřebních kultur
Název práce: Renaissance of gramophone record, its reasons and impact on the music industry and prediction of future sales
Autor(ka) práce: Hypšová, Simona
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Riedlbauch, Václav
Oponenti práce: Šmíd, Ilja
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis is focused on the reasons of the current increased interest in vinyl records. The theoretical parts outline the development of sound recording and the vinyl itself from the past to present, as well as the role of vinyl as a physical medium that generates financial resources at the music market and the importance of this aspect in overall revenues of music industry. The main part of the thesis is devoted to theories of consumer cultures and various aspects that influence consumption patterns in the behavior of music consumers and that can lead to the decision to buy and use analog medium in the times of fully developed digital technology. The practical part is devoted to collecting data through questioning music consumers and persons involved in the vinyl culture.
Klíčová slova: music industry; consumer culture theories; gramophone record; dematerialisation of music; vinyl; consumer

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 9. 2014
Datum podání práce: 14. 12. 2015
Datum obhajoby: 3. 2. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/51238/podrobnosti

Soubory ke stažení

Hlavní práce
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: