Renesance gramofonové desky, její důvody a vliv na hudební průmysl s predikcí vývoje prodeje
Název práce: | Renesance gramofonové desky, její důvody a vliv na hudební průmysl s predikcí vývoje prodeje |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hypšová, Simona |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Riedlbauch, Václav |
Oponenti práce: | Šmíd, Ilja |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá důvody aktuálního zvýšeného zájmu o gramofonovou desku. V teoretických částech je nastíněn vývoj záznamu zvuku a samotné desky od minulosti až po současnost, dále její role coby fyzického nosiče generujícího příjmy na hudebním trhu a význam těchto příjmů v kontextu celkových finančních zdrojů hudebního průmyslu. Hlavní část práce se věnuje teoriím spotřebních kultur a různým aspektům promítajícím se do spotřebních návyků hudebních konzumentů, které je vedou k rozhodování využívat a nakupovat analogové médium v prostředí plně rozvinutých digitálních technologií. Praktická část práce hodnotí informace získané dotazováním hudebních spotřebitelů a subjektů pohybujících se v rámci kultury kolem vinylů. |
Klíčová slova: | gramofonová deska; dematerializace hudby; spotřebitel; hudební průmysl; vinyl; teorie spotřebních kultur |
Název práce: | Renaissance of gramophone record, its reasons and impact on the music industry and prediction of future sales |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hypšová, Simona |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Riedlbauch, Václav |
Oponenti práce: | Šmíd, Ilja |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis is focused on the reasons of the current increased interest in vinyl records. The theoretical parts outline the development of sound recording and the vinyl itself from the past to present, as well as the role of vinyl as a physical medium that generates financial resources at the music market and the importance of this aspect in overall revenues of music industry. The main part of the thesis is devoted to theories of consumer cultures and various aspects that influence consumption patterns in the behavior of music consumers and that can lead to the decision to buy and use analog medium in the times of fully developed digital technology. The practical part is devoted to collecting data through questioning music consumers and persons involved in the vinyl culture. |
Klíčová slova: | music industry; consumer culture theories; gramophone record; dematerialisation of music; vinyl; consumer |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Arts Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra Arts managementu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 29. 9. 2014 |
---|---|
Datum podání práce: | 14. 12. 2015 |
Datum obhajoby: | 3. 2. 2016 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/51238/podrobnosti |
Soubory ke stažení
Hlavní práce
Neveřejný soubor Stáhnout
Neveřejný soubor Stáhnout