Uživatelské hodnocení a jeho vliv na nákupní rozhodování

Název práce: Uživatelské hodnocení a jeho vliv na nákupní rozhodování
Autor(ka) práce: Hlaváčová, Ewa
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je zjištění, zda uživatelské recenze mají vliv na rozhodnutí o koupi a zda existují charakteristické znaky spojující vnímání pozitivních a negativních recenzí. Diplomová práce se zabývá ochotou ke koupi, kterou jsem analyzovala na základě dostupných recenzí cestovatelského webu TripAdvisor. Teoretická část se zabývá spotřebním chováním a spotřebním chování v online prostředí, kdy detailně popisuji rozhodovací proces, včetně faktorů, které na něj působí. Nedílnou součástí teoretické částí je pojem Word-of-Mouth a popis aspektů, které mají vliv na vnímání dané-ho zdroje informací. Součástí výzkumu bude hloubkový rozhovor zaměřený na postoj k uživatelským recenzím a také expertní analýza zkoumající několik recenzí vybraných hotelů a která bude mít za cíl odhalit klíčové faktory, které jsou typické pro určení povahy recenzí. Výsledky výzkumu byly zpracované pomocí softwaru NVivo 8.
Klíčová slova: uživatelské recenze; rozhodovací proces; ochota ke koupi; Word-of-Mouth
Název práce: User reviews and its influence on purchasing decisions
Autor(ka) práce: Hlaváčová, Ewa
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main goal of this thesis is determine whether there is a relationship between the willingness to buy and the user reviews in hospitality industry and and whether there are characteristics linking the perception of positive and nega-tive reviews. The thesis deals with the willingness to buy, which I've examined on the basis of available reviews on TripAdvisor. The theoretical part deals with consumer behavior and consumer behavior in the online environment, which I describe in detail the decision-making process, including factors acting on it. An integral part theoretical part is the concept called Word-of-Mouth and description of all aspects that influence the perception of as information source. The research will be focused on in-depth interview approach to user reviews and expert analysis also investigating several reviews of selected hotels and which I will aim to uncover the key factors that are typical for determining the nature of the review. The research results were processed using the software NVivo 8th
Klíčová slova: decision-making process; user reviews; willingness to buy; Word-of-Mouth

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra exaktních metod

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 9. 2014
Datum podání práce: 18. 12. 2015
Datum obhajoby: 20. 1. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/49397/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: