Prezentace videoartu. Specifika vystavování z hlediska estetického, technologického i managerského
Název práce: | Prezentace videoartu. Specifika vystavování z hlediska estetického, technologického i managerského |
---|---|
Autor(ka) práce: | Doubková, Svatava |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Janištinová, Anna |
Oponenti práce: | Prokůpek, Marek |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Práce se věnuje problematice související s vystavováním videoartu a výzvám s touto činností spojeným. V úvodní teoreticko-metodologické jsou nadefinovány základní pojmy spojené s tématem tj., umění obecně, konceptuální umění a videoart. Dále je v práci rozebírán kontext zrodu tohoto uměleckého projevu, jeho historický vývoj a esteticko-technologickou provázanost tohoto média. Text dále seznamuje se specifiky vnímání a vystavování pohyblivého obrazu videa a možnými problémy, které mohou nastat při přípravách a v průběhu realizace prezentace. V páté podkapitole jsou nastíněny možné metodiky organizace a produkčního zajištění -- postupu příprav, realizace a závěru výstavy videoartu. Praktická část pak na sedmi příkladech realizací z tuzemského prostředí odhaluje výstavní praxi videoartu v České republice. V závěru se pak nachází konečné zhodnocení, tzn., jak si české instituce stojí v porovnání s ideálem dle vytvořené metodiky a pokouší se navrhnout řešení pro budoucí aplikaci v praxi. |
Klíčová slova: | videoart; metodika; výstavní praxe v ČR |
Název práce: | Presentation of Video Art. Specifics of exhibiting in terms of aesthetic, technological and ma-nagerial |
---|---|
Autor(ka) práce: | Doubková, Svatava |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Janištinová, Anna |
Oponenti práce: | Prokůpek, Marek |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The thesis deals with issues related to exhibiting of video art and challenges connected with this activity. The first theoretical part defines the basic terms linked to the topic of art in general, so conceptual art and video art. The text also analyzes the context of the genesis of this artistic expression, its historical development and aesthetic and technological interdependence of the media. It introduces the specifics of perception and displaying of moving image as well, and describes possible problems that may arise during the preparations and the realization of presentation itself. In the fifth subsection, possible concepts of methodology of organization and production support are adumbrated --i.e. the process of preparation, implementation and conclusion of the exhibition of video art. The practical part illustrates the implementation of the Czech video art expositions on seven particular examples. In conclusion, it assesses how the Czech institutions stand in comparison with the methodological model and proposes solutions for application in the future praxis. |
Klíčová slova: | Methodics; Practice in the Czech Republic; Video Art |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Arts Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra Arts managementu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 8. 3. 2015 |
---|---|
Datum podání práce: | 28. 8. 2015 |
Datum obhajoby: | 9. 9. 2015 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/51996/podrobnosti |