Negativní reklama

Název práce: Negativní reklama
Autor(ka) práce: Binková, Zuzana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Khelerová, Vladimíra
Oponenti práce: Vojtíšek, Zdeněk
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce řeší problematiku negativní reklamy, tedy takové reklamy, která v nás vyvolává negativní pocity, např. strach, znechucení, pobouření, pocity zoufalství. Cílem této bakalářské práce je posouzení účinnosti takovýchto reklam jakožto prostředku propagace výrobku. V první kapitole je popisován teoretický základ marketingové komunikace vč. reklamy, direct marketingu, sales promotion, PR atd. Druhá kapitola je zaměřena na psychologii reklamy, skrz které techniky na nás působí. Prostor je také dán negativní reklamě samotné, principu jejího fungování a její akceptace lidmi. Třetí kapitola popisuje konkrétní případy negativní reklamy v prostředí českého marketingu. Prvním reprezentantem je reklamní kampaň "Nemyslíš, zaplatíš", která se setkala s velmi bouřlivou reakcí veřejnosti. Dalším reprezentantem je reklama společnosti Hewlett Packard "Vyměň starou za novou", která byla Radou pro reklamu zakázána pro svůj sexistický obsah. Po zpracování dotazníku a propojení poznatků lze říci, že negativní reklama může být účinná v upoutání divákovo pozornosti, je však nutno dbát intenzity strachu, použitého v reklamě.
Klíčová slova: psychologie reklamy; emoce; negativní; Nemyslíš, zaplatíš; reklama; strach
Název práce: Negative advertisiment
Autor(ka) práce: Binková, Zuzana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Khelerová, Vladimíra
Oponenti práce: Vojtíšek, Zdeněk
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis concerns with the issue of negative advertisements, those advertisements which make people feel negative emotions like fear, disgust, outrage or despair. The aim of this bachelor thesis is to evaluate the effectiveness of these advertisements as means of product promotion. In the first chapter is described the theoretical base of marketing communication, including advertisement, direct marketing, sales promotion, PR etc. The second chapter focuses on psychology in advertising, how the advertisement affects us. In this chapter is also described the negative advertisement itself, the principle of its operation and its acceptance of the public. Third chapter defines particular cases of negative advertisement in Czech marketing. First representative is a campaign "Nemyslíš, zaplatíš", which was followed by the tempestuous response from public. Another representative is an advertisement from company Hewlett Packard "Vyměň starou za novou", which was banned by Czech initiative of advertising agencies for sexist content. On the basis of the findings, it can be said, that negative advertisement can be successful in capturing people's attention. However, it is essential to pay attention to intensity of used emotion.
Klíčová slova: advertisement; marketing; negative; psychology; emotion

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 5. 2014
Datum podání práce: 31. 5. 2015
Datum obhajoby: 17. 6. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/47896/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: