Ochrana spotřebitele na příkladu telekomunikací

Název práce: Ochrana spotřebitele na příkladu telekomunikací
Autor(ka) práce: Totková, Veronika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce pojednává o ochraně spotřebitele na příkladu telekomunikací. V první kapitole je nastíněn teoretický základ ochrany spotřebitele v České republice a definovány základní pojmy. Druhá kapitola je věnována současné situaci a vývoji na trhu telekomunikací, konkrétně vývoji konkurenčního prostředí a cen. Třetí kapitola se zabývá činnostmi Českého telekomunikačního úřadu, jakožto hlavního správního úřadu na ochranu spotřebitele. V práci jsou uvedeny hlavní aktivity Českého telekomunikačního úřadu týkající se ochrany spotřebitele na konkrétních příkladech, jako je roaming nebo automatické prodlužování smluv. Ve čtvrté kapitole je zpracován dotazníkový výzkum, jehož cílem je zjistit povědomí spotřebitelů o jejich ochraně jako spotřebitele na trhu telekomunikací.
Klíčová slova: spotřebitel; ochrana spotřebitele; Český telekomunikační úřad; telekomunikace; roaming
Název práce: Consumer protection on the example of telecommuniactions
Autor(ka) práce: Totková, Veronika
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bachelor thesis deals with consumer protection on the example of telecommunications. The first chapter outlines theoretical basis of consumer protection in the Czech Republic and defines basic terms. The second chapter is devoted to the current situation and developments in the telecommunication market, namely the development of a competitive environment and pricing. The third chapter deals with the activities of the Czech Telecommunication Office as the main administrative office of consumer protection. The thesis presents the main activities of the Czech Telecommunication Office for Consumer Protection in the specific examples, such as roaming and automatic renewal of contracts. In the fourth chapter is conducted survey research that aims to identify consumers' awareness of their protection as consumers in the telecommunications market.
Klíčová slova: consumer; consumer protection; Czech Telecommunication Office; telecommunications; roaming

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 5. 2014
Datum podání práce: 4. 5. 2015
Datum obhajoby: 24. 6. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/48003/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: