JAK ROZHÝBAT "CROWD" ? ANALÝZA HUDEBNÍCH PROJEKTŮ NA SERVERU HITHIT.CZ

Název práce: JAK ROZHÝBAT "CROWD" ? ANALÝZA HUDEBNÍCH PROJEKTŮ NA SERVERU HITHIT.CZ
Autor(ka) práce: Dedera, Milan
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kubaš, Mario
Oponenti práce: Hanzlík, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce analyzuje fenomén crowdfundingu v hudebním průmyslu. Na vzorku 69 hudebních projektů na serveru Hithit.cz ověřuje závěry zahraničních studií z oblasti crowdfundingu a pro výzkum používá částečně také vlastní metodiku. Metodou analytické části práce je porovnávání mediánu výsledků analýzy u skupiny úspěšných a neúspěšných projektů a regresní analýza. Práce vyzdvihuje důležitost aktivity autorů projektů na Facebooku a přikládá méně důležitou roli počtu "líbí se mi" (anglicky "like") facebookového profilu autorů. Z analýzy dále vyplývá, že zvýšená péče a originalita autorů projektů při práci s nabízenými odměnami může mít vliv na úspěch či neúspěch projektu, stejně jako schopnost autorů šířit projektové video na Youtube. Výše požadované částky naopak podle této práce s úspěchem spíše nesouvisí. Obecné výsledky analýzy jsou demonstrovány na konkrétních příkladech a v závěru práce jsou předložena doporučení autorům projektů.
Klíčová slova: crowdfunding; hudební průmysl; Hithit.cz; Facebook; sociální sítě
Název práce: How could I move the crowd? Analysis of music projects at Hithit.cz
Autor(ka) práce: Dedera, Milan
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kubaš, Mario
Oponenti práce: Hanzlík, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
New phenomenon of crowdfunding in music industry is analyzed within this thesis. Czech crowdfunding server Hithit.cz was main data source for the research and data set of 69 music projects was analyzed. Comparisons of medians and regression analysis are used as the analytical tools in the thesis. The analysis questions importance of project authors' activity on Facebook and Facebook profiles' likes. Impact of special care, originality and social dimension on success or failure of the projects is also researched. Other criteria and their impact on success of projects studied within the thesis include number of video views, requested amount of money. Thesis is concluded with recommendations for project authors that are based on results of the analysis and are demonstrated on case studies.
Klíčová slova: crowdfunding; Hithit.cz; Facebook; social network; music industry

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 9. 2013
Datum podání práce: 20. 8. 2014
Datum obhajoby: 10. 9. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/46029/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: