Specifika marketingu malých a středních podniků v sektoru služeb

Název práce: Špecifiká marketingu malých a stredných podnikov v sektore služieb
Autor(ka) práce: Vargová, Réka
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Machek, Martin
Oponenti práce: Machek, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto bakalárska práca sa zaoberá problematikou marketingu služieb. Na úvod sú v charakterizované malé a stredné podniky a sú zdôraznené rozdiely medzi malými a veľkými firmami ohľadne marketingu. Ďalej sa teoretická časť venuje sektoru služieb. Zahŕňa charakteristiku služieb vrátane ich vlastností, a popis špecifického marketingového mixu služieb. Na záver je teoreticky vypracovaná téma situačnej analýzy podniku, kde sú popísané jednotlivé faktory mikroprostredia a makroprostredia a hodnotenie na základe SWOT analýzy. Uvedená teória je následne aplikovaná na podnik poskytujúci službu, konkrétne na jazykovú školu Britannic Linguistic. V praktickej časti je na úvod popísaná situácia na Slovensku, čo sa týka výučby cudzích jazykov a jazykových škôl, ďalej je uvedený marketingový mix jazykovej školy, analýza konkurencie a vypracovaná SWOT analýza s odporúčaním do budúcna.
Klíčová slova: malé a stredné podniky; marketing služieb; jazykové kurzy; marketingový mix
Název práce: Specifika marketingu malých a středních podniků v sektoru služeb
Autor(ka) práce: Vargová, Réka
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Machek, Martin
Oponenti práce: Machek, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto bakalárska práca sa zaoberá problematikou marketingu služieb. Na úvod sú v charakterizované malé a stredné podniky a sú zdôraznené rozdiely medzi malými a veľkými firmami ohľadne marketingu. Ďalej sa teoretická časť venuje sektoru služieb. Zahŕňa charakteristiku služieb vrátane ich vlastností, a popis špecifického marketingového mixu služieb. Na záver je teoreticky vypracovaná téma situačnej analýzy podniku, kde sú popísané jednotlivé faktory mikroprostredia a makroprostredia a hodnotenie na základe SWOT analýzy. Uvedená teória je následne aplikovaná na podnik poskytujúci službu, konkrétne na jazykovú školu Britannic Linguistic. V praktickej časti je na úvod popísaná situácia na Slovensku, čo sa týka výučby cudzích jazykov a jazykových škôl, ďalej je uvedený marketingový mix jazykovej školy, analýza konkurencie a vypracovaná SWOT analýza s odporúčaním do budúcna.
Klíčová slova: marketingový mix; jazykové kurzy; marketing služieb; malé a stredné podniky
Název práce: Specifics of marketing for SME in the service sector
Autor(ka) práce: Vargová, Réka
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Machek, Martin
Oponenti práce: Machek, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This Bachelor thesis focuses on the marketing of services. The introductory part contains the definition of small and medium enterprises and points out the differences between small and large organizations regarding their marketing. The theoretical part of the thesis is mainly devoted to the service sector, it includes the characteristics of services and the description of the specific marketing mix of services. The last chapter of the theoretical part deals with micro and macro environment of an organization and explains the points of the SWOT analysis. The second part of the thesis is about a concrete organization providing services, a language school called Britannic Linguistic. The situation of language schools and foreign languages is also mentioned in the practical part, just like current situation of the language school. It also contains the description of the marketing mix of the language school, analysis of competition and SWOT analysis with recommendations for the future.
Klíčová slova: language courses; SME; marketing of services; marketing mix

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 10. 2013
Datum podání práce: 16. 5. 2014
Datum obhajoby: 18. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/44934/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: