Výstava jako forma sebeprezentace muzea umění

Název práce: Výstava jako forma sebeprezentace muzea umění
Autor(ka) práce: Prášková, Zita
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Janištinová, Anna
Oponenti práce: Prokůpek, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce je věnována problematice výstav v muzeích umění. Zabývá se uměleckými výstavami ze dvou úhlů pohledu - z pohledu muzeologie a z pohledu marketingu. Cílem práce je obě hlediska propojit a získat tak plnohodnotný obraz základního produktu muzea, výstavy. Vedle teorie marketingové strategie jsou rozebrány vybrané aspekty tvorby umělecké výstavy, včetně vlivu kurátora. Část práce nastiňuje historii vystavování, která je nedílnou součástí pochopení současného nahlížení na umění. Praktická část se věnuje dramaturgické koncepci Musea Kampa, jež je rozebrána z výše popsaných úhlů.
Klíčová slova: historie vystavování; kurátor; produkt; muzeum umění; výstavní dramaturgie; marketing; umělecká výstava
Název práce: Exhibiton as a form of an art museum selfpresentation
Autor(ka) práce: Prášková, Zita
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Janištinová, Anna
Oponenti práce: Prokůpek, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Bachelor's Thesis focuses on exhibitions in art museums. The topic is described from two different points of view - museology and marketing. The aim of the thesis is to interconnect both the views in order to get an adequate image of the basic art museum product, an exhibition. Besides the marketing strategy, particular aspects of the exhibitions creation processes includes the curators' influence are described. A part of the thesis deals with the history of art exhibiting, which is crucial for understanding the contemporary perception of art work. The practical part analyses the dramaturgical concept of the Museum Kampa, which is decomposed from the mentioned angles.
Klíčová slova: history of exhibitions; product; marketing; art museum; curator; art exhibition

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 2. 2014
Datum podání práce: 31. 5. 2014
Datum obhajoby: 18. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/46686/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: