Tématem této práce je B2B integrace, tedy integrace aplikací mezi obchodními partnery, v prostředí elektronického podnikání (e-business). Práce je rozdělena do tří částí, přičemž první dvě jsou spíše popisné a třetí je složena výhradně z vlastních závěrů, na základě dostupných materiálů.
První část zmiňuje příčiny růstu významu elektronického podnikání, popisuje vztahy mezi partnery a především se zaměřuje na konkrétní typy B2B aplikací, jako jsou elektronická tržiště (e-Marketplaces), elektronické zásobování (e-Procurement) a řízení dodavatelských řetězců (SCM).
V druhé části se diskutuje systémová integrace s ohledem na B2B vztahy. B2B integrace je součástí systémové integrace a jako taková vykazuje některé společné rysy. Systémová integrace je v této práci dělena na vnitropodnikovou (EAI) a integraci mezi obchodními partnery (B2B integraci), přičemž u B2B integrace je zdůrazněn princip společných cílů a nutnost strategického partnerství. Dále jsou zde popsány typy B2B integrace a middleware jako technologie, která tuto integraci umožňuje. Práce také zmiňuje B2B standardy jako problémový a nedořešený faktor B2B integrace.
Třetí část se věnuje dopadům rozhodnutí o zavedení B2B integrace na podnik. K tomuto tématu není mnoho dostupných materiálů, čili se jedná o složení střípků z různých informačních zdrojů, přičemž se čerpá z popisné práce zpracované v první části. Práce zdůrazňuje, že rozhodnutí o zavedení B2B integrace je rozhodnutí strategické, proto se na něm musí aktivně podílet vrcholový management. Podnik si rozhodnutím o zavedení B2B integrace zajišťuje konkurenční výhodu, proto byla pro vyhodnocení dopadů na podnik použita SWOT analýza. Diskutují se ohrožení v globální ekonomice a příležitosti, které je možno realizovat prostřednictvím B2B integrace. Také se uvádí pozitivní dopady na silné stránky podniku a rizika, která z B2B integrace vyplývají. |