Strategie podniku

Název práce: Strategie podniku
Autor(ka) práce: Hrušková, Eva
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kovář, František
Oponenti práce: Dvořák, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Předmětem práce "Strategie podniku" je vysvětlení základních pojmů a přístupů k tvorbě strategie podniku jak z pohledu teoretického, tak z pohledu následné aplikace na reálný výrobní podnik. V teoretické části jsou popsány principy, podle nichž fungují konkrétní analýzy, cíle analýz a způsob, jak je zpracovat. S tím souvisí vytváření strategického plánu, aspekty, jimiž by se podnik měl zabývat. Zároveň jako informace, které bude potřebovat. V praktické části je vybrána jako podnik malá truhlářská firma specializující se na výrobu kuchyňského a kancelářského nábytku se sídlem v Praze a výrobnou v Táboře. Na ní jsou aplikovány některé přístupy z části teoretické. Úkolem je nejen zhodnotit současný stav podniku pomocí strategické analýzy, ale také formulovat doporučení do budoucna. Zvláštní důraz je kladen na zjištění míry entropie. Jelikož se jedná o pohled netradiční, je mu věnován větší prostor jak v části teoretické, tak v části praktické.
Klíčová slova: finanční analýza; konkurence; VRIO; SWOT; entropie; strategie
Název práce: Strategy of an Enterprise
Autor(ka) práce: Hrušková, Eva
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kovář, František
Oponenti práce: Dvořák, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The topic of work "Company strategy" is to explain basic terms and assumptions for company's strategy creation, theoretical and practical view and following application on the real manufacturing company. In theoretical part principles and goals of analysis are described and the ways how to manage them. Those are related to making of strategy plan, aspects which are important to focus on and information which is necessary for the company. In practical part those assumptions are applied to the real company which is focused on making kitchen and office furniture with the headquarters in Prague and manufacture in Tábor. The major goals are to evaluate the company situation by strategic analysis and determine some recommendations for the future. Special emphasis is given on the entropic approach because it is an unconventional view on the issue and therefore more analysis is devoted to it in theoretical and practical part.
Klíčová slova: entropy; VRIO; SWOT; competitors; financial analysis; strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 2. 2012
Datum podání práce: 18. 12. 2013
Datum obhajoby: 15. 1. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/35852/podrobnosti

Soubory ke stažení

Neveřejná příloha
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: