Analýza a návrh marketingové strategie společnosti ExxonMobil na trhu České republiky

Název práce: Analýza a návrh marketingovej stratégie spoločnosti ExxonMobil na trhu Českej republiky
Autor(ka) práce: Girmanová, Eva
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Cvejnová, Barbora
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca Analýza a návrh marketingovej stratégie spoločnosti ExxonMobil na trhu Českej republiky je zameraná na postavenie ExxonMobilu na českom trhu. Cieľom práce je analýza marketingovej stratégie a návrhy na jej zlepšenie. Celkovo je práca rozdelená do troch kapitol. Prvá kapitola, ktorá je zároveň teoretickou časťou, sa zaoberá marketingovým mixom na teoretickej úrovni, ale takisto na aj na praktickej, kedy je každá jeho zložka zasadená do kontextu ropného priemyslu. Druhá a tretia kapitola tvoria praktickú časť. Druhá kapitola je venovaná analýze trhu a postaveniu "Supermajors"(ExxonMobil, Royal Dutch/Shell, BP, Total). Tretia kapitola sa začína výskumom spoločnosti Exxonmobil všeobecne, ako aj v realite českého trhu. Sústreďuje sa na výskum dcérskej spoločnosti ExxonMobil, BSC support centrum, keďže je jedná o jeho priame zastúpenie. V závere tejto kapitoly sú analyzované vybrané marketingové aktivity a navrhnuté možnosti zlepšenia.
Klíčová slova: Ropný priemysel; Analýza marketingových aktivít; ExxonMobil; Marketingová stratégia
Název práce: Analýza a návrh marketingové strategie společnosti ExxonMobil na trhu České republiky
Autor(ka) práce: Girmanová, Eva
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Cvejnová, Barbora
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce Analýza a návrh marketingové strategie společnosti ExxonMobil na trhu České republiky je zaměřena na postavení ExxonMobilu na českém trhu. Cílem práce je analýza marketingové strategie a návrhy na její zlepšení. Celkově je práce rozdělena do tří kapitol. První kapitola, která je zároveň teoretickou částí, se zabývá marketingovým mixem na teoretické úrovni, ale také na i na praktické, kdy je každá jeho složka zasazena do kontextu ropného průmyslu. Druhá a třetí kapitola tvoří praktickou část. Druhá kapitola je věnována analýze trhu a postavení "Supermajors" (ExxonMobil, Royal Dutch / Shell, BP, Total). Třetí kapitola začíná výzkumem společnosti ExxonMobil obecně, tak v realitě českého trhu. Zaměřuje se na výzkum dceřiné společnosti ExxonMobil, BSC support centrum, protože se jedná o jeho přímé zastoupení. V závěru této kapitoly jsou analyzovány vybrané marketingové aktivity a navrženy možnosti zlepšení.
Klíčová slova: ExxonMobil; Analýza marketingových aktivit; Ropný průmysl; Marketingová strategie
Název práce: Analysis and proposal of the marketing strategy of ExxonMobil on the Czech market
Autor(ka) práce: Girmanová, Eva
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Cvejnová, Barbora
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Master thesis Analysis and proposal of the marketing strategy of ExxonMobil on the Czech market is focused on the status of ExxonMobil on the Czech market. The aim of the thesis is analysis of the marketing strategy and proposals for its improvement. Overally, the work is divided into three chapters. The first chapter, which is also the theoretical part deals with marketing mix at the theoretical level, but also on the practical one, when each of its components is set in the context of the oil industry. The second and third chapter form the practical part. The second chapter is focused on the analysis of the market and the role of "Supermajors" (ExxonMobil, Royal Dutch / Shell, BP, Total). The third chapter begins with the research of Exxonmobil in general, as well as in the reality of the Czech market. It concentrates on the research of ExxonMobil subsidiary BSC support center, as it is its direct representation. The end of this chapter contains the analysis of the selected marketing activities and suggestions for possible improvements.
Klíčová slova: ExxonMobil; Marketing strategy; Oil industry; Analysis of marketing activities

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 2. 2012
Datum podání práce: 31. 5. 2013
Datum obhajoby: 11. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/36424/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: