Mediální obraz egyptské revoluce

Název práce: Mediální obraz egyptské revoluce
Autor(ka) práce: Novotná, Aneta
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zemanová, Štěpánka
Oponenti práce: Kochan, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V roce 2011 zaznamenal arabský region vlnu protestů, které měly za cíl svržení diktátorských režimů. V Egyptě došlo již začátkem roku 2011 k vyvrcholení obecného odporu k tehdejší vládě, které mělo podobu mírové revoluce. Po 18-ti dnech masových protestů byl prezident Husní Mubárak přinucen odstoupit. Hlavní úloha v egyptských protivládních protestech bývá přisuzována sociálním médiím a jejich schopnosti ovlivňovat dění ve společnosti i politice. Byla však sociální média pro egyptskou revoluci nepostradatelná? Jak zapadá jejich úloha do celkového mediálního obrazu revoluce? Tato práce si klade za cíl odhalit strukturu mediálního obrazu egyptské revoluce a blíže objasnit význam a roli jednotlivých médií. Analýza mediálních vlivů má za cíl ověřit platnost obecných teorií týkajících se práce masových médií a přímo aplikovat teorii agenda-settingu, framingu a CNN efektu. Tato práce také poukazuje na některé rozdíly mezi skutečným průběhem revoluce a jejím obrazem v médiích.
Klíčová slova: agenda-setting; framing; mediální obraz; CNN efekt; sociální média
Název práce: Media image of The Egyptian Revolution
Autor(ka) práce: Novotná, Aneta
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zemanová, Štěpánka
Oponenti práce: Kochan, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In 2011, the Arab region witnessed a wave of protests, which were aimed at overthrowing dictatorships. In Egypt, the general opposition to the government culminated at the beginning of 2011 and took the form of peaceful revolution. After 18 days of mass protests, President Hosni Mubarak was forced to resign. The main role of the Egyptian anti-government protests is attributed to social media and their ability to influence events in society and politics. However, were the social media indispensable for the Egyptian Revolution? How does its role fit into the overall media image of the revolution? This work aims to reveal the structure of the media image of the Egyptian Revolution and to clarify the meaning and role of the different types of media. Analysis of media influence is to verify the validity of the general theory concerning the work of the mass media and directly apply the theory of agenda-setting, framing and CNN effect. This work also highlights some of the differences between the real course of the revolution and its image in the media.
Klíčová slova: social media; CNN effect; framing; agenda-setting; media image

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní politika a diplomacie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 7. 2012
Datum podání práce: 15. 7. 2013
Datum obhajoby: 13. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/38415/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: