Pozice a vnímání značky Škoda na trhu osobních automobilů v ČR

Název práce: Pozice a vnímání značky Škoda na trhu osobních automobilů v ČR
Autor(ka) práce: Příkopová, Zuzana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá pozicí a vnímáním značky Škoda na trhu osobních automobilů v ČR. Hlavním cílem práce je charakteristika vývoje trhu osobních automobilů v České republice, definování pozice značky Škoda včetně její konkurence a nalezení diferencí mezi názory spotřebitelů a tím, jak značku prezentuje Škoda Auto. Součástí práce je vlastní marketingový výzkum, který je proveden pomocí on-line dotazníkového šetření u spotřebitelů ve věku mezi 18 -- 65 lety. Vyhodnocení marketingového výzkumu probíhalo na úrovni analýzy I. a II. stupně s důrazem na odlišnosti mezi jednotlivými skupinami respondentů a také mezi majiteli vozidel Škoda a majiteli vozidel jiných značek. Veškeré zjištěné poznatky jsou shrnuty v závěrečné části práce, která zároveň obsahuje i několik marketingových doporučení.
Klíčová slova: marketingový výzkum; značka; trh automobilů; spotřební chování; Škoda
Název práce: Position and perception of the brand Škoda on the passenger car market in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Příkopová, Zuzana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The master's thesis focuses on the position and perception of the brand Škoda on the passenger car market in the Czech Republic. The main goal is to characterize the development of the passenger car market in the Czech Republic, to define the position of the brand Škoda including its competition and to find differences between the opinions of consumers and the situation, how the brand is presented by Škoda Auto. One part of the thesis is my own marketing research that has been done as an online questionnaire survey among consumers between 18 -- 65 years old. The evaluation of the marketing research is done on the level of 1st and 2nd degree analysis with the attention on differences among particular groups of respondents and also between the owners of vehicles Škoda and the owners of vehicles of other brands. All identified information is summarized as at the end of the thesis, that also contains a few marketing recommendations.
Klíčová slova: passenger car market; Škoda; brand; consumer behavior; marketing research

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 2. 2012
Datum podání práce: 8. 5. 2013
Datum obhajoby: 11. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/38516/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: