Analýza distribučních přístupů při prodeji produktů na pojistném trhu

Název práce: Analýza distribučných prístupov pri predaji produktov na poistnom trhu
Autor(ka) práce: Guziová, Ľubomíra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Ducháčková, Eva
Oponenti práce: Bártová, Hana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca sa zaoberá rôznymi spôsobmi predaja produktov na poistnom trhu, pričom hlavná pozornosť je venovaná problematike poisťovacích sprostredkovateľov. Prvá časť diplomovej práce približuje rôzne distribučné kanály, s ktorými je možné sa stretnúť pri uzatváraní poistných zmlúv. V ďalšej časti sa práca zaoberá svojím cieľom, za ktorý si stanovila analyzovať súčasnú legislatívnu úpravu zaoberajúcu sa reguláciou oblasti poisťovacích sprostredkovateľov, načrtnúť jej možné zmeny v budúcnosti a poukázať na nedostatky súčasnej úpravy. V poslednej časti sa práca na základe uskutočneného dotazníkového prieskumu snaží vyhodnotiť postoj verejnosti k modernému spôsobu predaja poistenia cez internet a k samotným poisťovacím sprostredkovateľom.
Klíčová slova: poisťovňa; poisťovací sprostredkovatelia; poistenie
Název práce: Analýza distribučních přístupů při prodeji produktů na pojistném trhu
Autor(ka) práce: Guziová, Ľubomíra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Ducháčková, Eva
Oponenti práce: Bártová, Hana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce se zaobírá různými způsoby prodeje produktů na pojistném trhu, přičemž hlavní pozornost je věnovaná problematice pojišťovacích zprostředkovatelů. První část diplomové práce přibližuje různé distribuční kanály, s kterými je možné se setkat při zjednávání pojistných smluv. V další části se práce zaobírá svým cílem, za který si stanovila analyzovat současní legislativní úpravu regulující oblast pojišťovacích zprostředkovatelů, nastínit její možné změny v budoucnu a poukázat na nedostatky stávající úpravy. V poslední části se práce na základě uskutečněného dotazníkového šetření snaží vyhodnotit postoj veřejnosti k modernímu způsobu prodeje pojištění prostřednictvím internetu a k samotným pojišťovacím zprostředkovatelům.
Klíčová slova: pojištění; pojišťovna; pojišťovací zprostředkovatelé
Název práce: Analysis of the distribution channels used in the sale of products in the insurance market
Autor(ka) práce: Guziová, Ľubomíra
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Ducháčková, Eva
Oponenti práce: Bártová, Hana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Master thesis deals with different ways of selling products in the insurance market. The main attention is given to insurance intermediaries. The first part explains the various distribution channels, which can be met while concluding insurance contracts. The next part of the thesis deals with its objective, which is to explore the current legislation regulating the field of insurance intermediaries, outline its possible future changes and highlight gaps in the existing legislation. The last part of the thesis, made on the basis of the survey, tries to assess the public attitude to the modern ways of selling insurance through the internet and to the insurance intermediaries.
Klíčová slova: insurance company; insurance intermediaries; insurance

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Bankovnictví a pojišťovnictví
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra bankovnictví a pojišťovnictví

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 9. 2012
Datum podání práce: 20. 6. 2013
Datum obhajoby: 11. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/40580/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: