Využití sociálních sítí pro studentskou spolupráci
Název práce: | Využití sociálních sítí pro studentskou spolupráci |
---|---|
Autor(ka) práce: | Pavlíček, Tomáš |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Gála, Libor |
Oponenti práce: | Feige, Tomáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Cílem práce je identifikovat zda studenti využívají pro spolupráci spíše sociální sítě, nebo dávají přednost jiným IT nástrojům. Pro dosažení vytyčeného cíle byl použit sociologický výzkum. Díky poznatkům získaným z prostudovaných materiálů je charakterizována činnost spolupráce a jsou uvedeny možné nástroje, které ji mohou v oblasti IT zajišťovat. Dalším důležitým aspektem je charakteristika spolupráce studentů a identifikace IT nástrojů a aktivit, které v rámci spolupráce studenti využívají. Na základě těchto poznatků vznikl výzkumný model, který vedl k formulaci otázek dotazníkového šetření. Hlavním přínosem jsou zjištěné výsledky sociologického výzkumu, které by se mohly stát podkladem pro vysoké školy, jež zamýšlejí investici do tvorby vlastní školní sociální sítě. Tyto výsledky by mohly rovněž najít uplatnění pro tvůrce sociální sítě Facebook, která se ukázala jako nejvyužívanější sociální sítí pro oblast spolupráce. |
Klíčová slova: | groupware; sociální software; studentské preference; spolupráce; sociální síť |
Název práce: | The Use of Social Networks for Student Collaboration and Cooperation |
---|---|
Autor(ka) práce: | Pavlíček, Tomáš |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Gála, Libor |
Oponenti práce: | Feige, Tomáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The aim of this work is to identify whether students tend to use social networks for collaboration and cooperation, or prefer other IT tools. To achieve the aim has been used sociological research. Thanks to knowledge gained from a study of relevant materials, author have characterized cooperative activities and documented the possible tools which can be provided by IT. Another important aspects are the characteristics of student cooperation and the identification of those IT tools and activities which students use for this cooperation. Based on these findings, a research model was created, which led to the formulation of a number of survey questions. The main benefits of the results of sociological research, which could serve as a document for high schools that are looking into investing to create their own school social network. These results could also find application for the creator of the social network Facebook, which proved to be the most used social network for student-to-student cooperation. |
Klíčová slova: | groupware; social software; social network; cooperation; collaboration; students preferences |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra informačních technologií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 4. 2. 2013 |
---|---|
Datum podání práce: | 15. 5. 2013 |
Datum obhajoby: | 27. 6. 2013 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/41215/podrobnosti |