Fairtrade v mezinárodních společnostech

Název práce: Fairtrade v medzinárodných spoločnostiach
Autor(ka) práce: Lakoštíková, Eliška
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Dvořák, Antonín
Oponenti práce: Kolínský, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto bakalárska práca sa zaoberá certifikáciou Fairtrade v medzinárodných spoločnostiach. Hlavným cieľom je zanalyzovať prínosy získania certifikácie na vybrané firmy a ich image s ohľadom na postoje a povedomie spotrebiteľov o certifikácií Fairtrade. Tematicky je práca členená do troch kapitol. Cieľom prvej kapitoly je oboznámiť čitateľa s problematikou fair trade, jeho historickým vývojom a bližšie sa zamerať aj na rolu a činnosť Svetovej organizácie fair trade. Druhá kapitola sa detailnejšie zaoberá certifikáciou Fairtrade, konkrétne certifikačným a kontrolným orgánom FLOCERT a asociáciou Fairtrade International. V kapitole je popísaný proces a kritéria pre získanie certifikácie a posledná podkapitola oboznamuje čitateľa s tromi základnými typmi ochrannej známky Fairtrade. Tretia kapitola pozostáva z dotazníkového šetrenia týkajúceho sa povedomia spotrebiteľov o certifikácií Fairtrade a analýzy spoločností Ben & Jerry´s a Pfanner. Informácie o spoločnostiach boli získané prostredníctvom verejne dostupných zdrojov a individuálnych rozhovorov so zástupcami týchto firiem. Syntézou výsledkov oboch výskumov bol naplnený hlavný cieľ práce.
Klíčová slova: FLOCERT; Svetová organizácia fair trade; certifikácia Fairtrade; Fairtrade International; medzinárodné spoločnosti
Název práce: Fairtrade v mezinárodních společnostech
Autor(ka) práce: Lakoštíková, Eliška
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Dvořák, Antonín
Oponenti práce: Kolínský, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá certifikací Fairtrade v mezinárodních společnostech. Hlavním cílem je zanalyzovat přínosy získaní certifikace pro vybrané firmy a jejich image s ohledem na postoje a povědomí spotřebitelů o certifikaci Fairtrade. Tematicky je práce členěna do třech kapitol. Cílem první kapitoly je obeznámit čtenáře s problematikou fair trade, jeho historickým vývojem a blíž se zaměřit také na roli a činnost Světové organizace fair trade. Druhá kapitola se detailněji zabývá certifikací Fairtrade, konkrétně certifikačním a kontrolním orgánem FLOCERT a asociací Fairtrade International. V kapitole je popsaný proces a kritéria pro získaní certifikace a poslední podkapitola obeznamuje čtenáře se třemi základními typy ochranné známky Fairtrade. Třetí kapitola se skládá z dotazníkového šetření týkajícího se povědomí spotřebitelů o certifikaci Fairtrade a analýzy společností Ben & Jerry´s a Pfanner. Informace o firmách byly získané prostřednictvím veřejně dostupných zdrojů a individuálních rozhovorů se zástupci těchto firem. Syntézou zpracovaných výsledků obou výzkumů byl naplněn hlavní cíl práce.
Klíčová slova: FLOCERT; Světová organizace fair trade; mezinárodné společnosti; certifikace Fairtrade; Fairtrade International
Název práce: Fairtrade in international companies
Autor(ka) práce: Lakoštíková, Eliška
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Dvořák, Antonín
Oponenti práce: Kolínský, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This bachelor´s thesis is dedicated to the issue of Fairtrade certification in international companies. The main objective is to analyse the benefits of obtaining certification for chosen companies and the impact on their image considering attitudes and consumer awareness of Fairtrade trademark. Thesis is divided into three chapters. The aim of the first chapter is to familiarize the reader with the term fair trade, its historical development and to focus more closely on the role and activities of the World Fair Trade Organization. The second chapter concentrates on Fairtrade certification, specifically FLOCERT, the main certification and controlling body, and Fairtrade International. The chapter describes the process and criteria for obtaining certification, and the last subchapter informs the reader about the three basic types of Fairtrade trademark. The third chapter consists of a questionnaire on consumer awareness about Fairtrade trademark and analysis of companies, such as Ben & Jerry´s a Pfanner. Information about companies was obtained through publicly available resources and individual interviews with representatives of these companies. The synthesis of the results of these two researches fulfilled the main goal of this thesis.
Klíčová slova: The World Fair Trade Organization; FLOCERT; Fairtrade International; international companies; certification Fairtrade

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra politologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 5. 2016
Datum podání práce: 28. 4. 2017
Datum obhajoby: 30. 5. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57605/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: