Teorie a praxe audiovizuálního kolorování

Název práce: Teorie a praxe audiovizuálního kolorování
Autor(ka) práce: Samus, Viktoriia
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Truhlář, Filip
Oponenti práce: Mezuláník, Radek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá tématem teorie a praxe audiovizuálního kolorování. Jejím cílem je zmapovat historický vývoj barvy ve filmu, vymezit hlavní úlohy koloristy a nezbytné nástroje k tomu potřebné, popsat a analyzovat vhodný materiál ke kolorování a také porovnat současné dva nejpoužívanější softwary na úpravu barev. V praktické části budou na základě vybraných parametrů porovnávány programy Davinci Resolve a Speedgrade a analyzovat výhody barevné úpravy při natáčení s tzv. plochým profilem, který je dostupný ve všech DSLR kamerách. Tato práce by měla být přínosná těm, kteří natáčí na běžné digitální kamery a kolorování teprve objevují. Ti mohou získat představu o tom, co kolorování obnáší, na čem se zakládá (součástí práci je mimo jiné kapitola o teorii barev), jaký materiál je vhodný pro úspěšné kolorování a jak si správně vybrat vhodný software pro práci.
Klíčová slova: historie barevného filmu; DaVinci Resolve; teorie barev; barevná korekce; SpeedGrade; obrazové styly
Název práce: The theory and practice of Audiovisual Coloring
Autor(ka) práce: Samus, Viktoriia
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Truhlář, Filip
Oponenti práce: Mezuláník, Radek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis discusses the theory and practice of audiovisual coloring. The purpose of this study is to: (a) map the historical development of colour in movies, (b) define the main tasks of the colourists and the necessary tools to perform these tasks, (c) describe and analyse the right colouring material and (d) compare two of the most commonly used colour editing software products. In the practical part, two programs Davinci Resolve and Speedgrade will be compared based on selected parameters. Furthermore, there will be an analysis of the benefits of a Flat profile setting for color adjustment that is available in all DSLR cameras. This theory should be beneficial to those who are using standard digital cameras and have just started their learning about coloring. They can get knowledge of what coloring involves, what it is based on (the thesis includes a chapter of color theory), the suitable material for successful coloring and how to select the right software for their workflow.
Klíčová slova: Color Film History; color correction; color theory; DaVinci Resolve; SpeedGrade; image styles

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 2. 2017
Datum podání práce: 1. 5. 2017
Datum obhajoby: 19. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/60837/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: