Vliv sociální sítě YouTube na uživatele

Název práce: Vliv sociální sítě YouTube na uživatele
Autor(ka) práce: Houdková, Eliška
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Truhlář, Filip
Oponenti práce: Čupak, Daniel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se věnuje tomu, jaký dopad má sociální síť YouTube na uživatele. Cíl práce bylo stanoveno určit, jaký obsah videonahrávek má na diváky největší emocionální dopad. Data na rozbor byla převzata z komentářů pod vybranými videi, poté došlo k analýze sentimentu, ta určila emocionální zabarvení jednotlivých tvrzení. Teoretická část práce vymezuje YouTube v rámci ostatních sociálních sítí, popisuje jednotlivé YouTube kanály a shrnuje základní psychologické poznatky, související s psychologií médií. Výsledky bakalářské práce jsou využitelné pro YouTube tvůrce, kteří chtějí posunout svoji tvorbu dále. Také lze těchto analýz využít pro další zkoumání chování uživatelů na sociálních sítích.
Klíčová slova: sociální sítě; psychologie médií; YouTube; analýza sentimentu
Název práce: The influence of YouTube on users
Autor(ka) práce: Houdková, Eliška
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Truhlář, Filip
Oponenti práce: Čupak, Daniel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis examines the impact YouTube has on its viewers. The goal of this thesis is to determine, what kind of video content has the most emotional influence on the viewers. Firstly, the data for the analysis was taken from the comment section of selected videos, secondly the sentiment analysis was executed. This determined the emotional subtext of said comments. The theoretical part of this thesis defines YouTube in contrast to other social networks, describes general types of YouTube channels and sums up basic psychological knowledge related to media psychology. Results of this thesis can be used by YouTube content creators, who want to improve their content. The analysis can be used to further examine behaviour of social network users as well.
Klíčová slova: Media Psychology; Social Network; Sentiment Analysis; YouTube

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 1. 2017
Datum podání práce: 1. 5. 2017
Datum obhajoby: 22. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/60352/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: