Lettering a způsoby jeho využití v praxi
Název práce: | Lettering a způsoby jeho využití v praxi |
---|---|
Autor(ka) práce: | Engelová, Kateřina |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Khabirova, Maja |
Oponenti práce: | Phung, Hyu Nghia |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tématem této bakalářské práce je lettering coby velmi specifická oblast grafického designu, která v posledních letech opět zaznamenává rozmach díky své autentičnosti a obecně díky návratu k hodnotám ručně tvořené práce jako protipólu jednotvárné masové produkce.
Teoretická část se soustředí převážně na vymezení a objasnění pojmů souvisejících s letteringem, jako je např. hand-lettering, typografie, kaligrafie a moderní kaligrafie. Dále se zabývá různými metodami, kterými lze lettering vytvářet, a nástroji i médii, která k tomu lze používat. Zároveň nastiňuje některá základní pravidla a postupy práce, detailněji pak především převedení ručně kresleného letteringu do digitální podoby.
Praktická část se pak zabývá několika hlavními oblastmi, ve kterých je možné práci s letteringem prakticky využívat, konkrétně prodej designů přes webové stránky typu print-on-demand, databanky, prostředníky, práce na zakázku a konečně i vlastní e-shop. Na praktických příkladech se v rámci nich snaží ukázat výhody a nevýhody, které jednotlivé oblasti tvůrcům letteringu poskytují.
Přínos této práce tkví hlavně v uceleném pohledu na lettering jako na samostatnou disciplínu a profesi, v níž řada designerů našla své uplatnění. |
Klíčová slova: | hand-lettering; lettering; vektorizace; digitalizace; tradiční média; databanky; kaligrafie; vektor; písmomalířství; písmo; typografie; moderní kaligrafie; print on demand |
Název práce: | Lettering and the ways of implementing it in practice |
---|---|
Autor(ka) práce: | Engelová, Kateřina |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Khabirova, Maja |
Oponenti práce: | Phung, Hyu Nghia |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The focus of this bachelor thesis is lettering as a very specific part of graphic design, which has been experiencing certain boom in the last couple of years thanks to its authenticity and generally thanks to the trend of returning to the values of hand made products as a contrast to mass production.
First part of the thesis is focused on defining and clarifying some expressions related to lettering, such as hand-lettering, typography, calligraphy and modern calligraphy. It also describes different methods as well as the tools and media which can be used in lettering. At the same time, it approaches some of the basic rules and work processes, of which the process of transferring traditional hand-lettering into a digital form is mentioned in more detail.
The practical part deals with a few primary areas in which lettering can be used, particularly selling designs through print-on-demand websites, databanks, intermediaries, custom work and finally, a self-owned online shop. Presenting practical examples, it tries to show advantages and disadvantages of these different areas.
The main benefit of this thesis is in a united view on lettering as a stand-alone field and profession in which many designers have made their living. |
Klíčová slova: | typeface; typography; calligraphy; databanks; lettering; hand-lettering; vectorizing; sign painting; type; digitalization; vector; modern calligraphy; print on demand |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra multimédií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 4. 1. 2017 |
---|---|
Datum podání práce: | 3. 5. 2017 |
Datum obhajoby: | 22. 6. 2017 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/60183/podrobnosti |