Optimalizace ceníku v online prostředí pomocí prvků behaviorální ekonomie

Název práce: Optimalizácia cenníku v online prostredí pomocou prvkov behaviorálnej ekonómie
Autor(ka) práce: Oravec, Jakub
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Lorenc, Václav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto práca sa zoberá dizajnovaním a optimalizáciou cenníka na webových stránkach s využitím poznatkov z oblasti behaviorálnych vied. Na tento účel bol realizovaný kvantitatívny výskum. Na vytvorenej webovej stránky sa testovali dve verzie cenníka nadizajnované v súlade s poznatkami behaviorálnych vied a architektúrou voľby. Obe sledované verzie smerovali zakaznícku voľbu na odlišný variant služby a následne sa testoval vplyv na preferencie a racionalitu voľby respondentov. Na vyhodnotenie dát bola použitá popisná štatistika, testovanie hypotéz a analýza dopadu na výnosy. Aplikáciou kombinácie vybraných poznatkov bolo zistené, že dokážu ovplyvniť rozhodovanie zákazníka a preferencie zákazníkov medzi jednotlivými variantmi ponúkanej služby. Testovaním bol dokázaný vzťah medzi zobrazenou verziou cenníka a voľbou sledovaného objektu. Zároveň je možné vhodnou architektúrou dizajnu online cenníka za pomoci poznatkov behaviorálnych vied pozitívne ovplyvniť výnosy z predaja a konverziu zvoleného variantu, pri pomerne nízkych implementačných nákladoch, čo bolo dokázané na príklade z českého trhu.
Klíčová slova: Online cenník; Architektúra voľby; Behaviorálna ekonómia
Název práce: Optimalizace ceníku v online prostředí pomocí prvků behaviorální ekonomie
Autor(ka) práce: Oravec, Jakub
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Lorenc, Václav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato práce se zaobírá designováním a optimalizací ceníku na webových stránkách s využitím poznatků z oblasti behaviorálních věd. Pro tento účel byl realizován kvantitativní výzkum. Na vytvořené webové stránky se testovaly dvě verze ceníku nadizajnované v souladu s poznatky behaviorálních věd a architekturou volby. Obě sledované verze směřovaly zákaznických volbu na odlišný variantu služby a následně se testoval vliv na preference a racionalitu volby respondentů. Na vyhodnocení dat byla použita popisná statistika, testování hypotéz a analýza dopadu na výnosy. Aplikací kombinace vybraných poznatků bylo zjištěno, že dokáží ovlivnit rozhodování zákazníka a preference zákazníků mezi jednotlivými variantami nabízené služby. Testováním byl prokázán vztah mezi zobrazenou verzí ceníku a volbou sledovaného objektu. Zároveň je možné vhodnou architekturou designu online ceníku za pomoci poznatků behaviorálních věd pozitivně ovlivnit výnosy z prodeje a konverzi zvoleného variantu, při poměrně nízkých implementačních nákladech, což bylo prokázáno na příkladu z českého trhu.
Klíčová slova: Behaviorální ekonomie; Online cenník; Architektura volby
Název práce: Application of behavioural economics on pricing page
Autor(ka) práce: Oravec, Jakub
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Lorenc, Václav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This paper discuses design and optimization of the price lists on the web-sites, using the knowledge acquired from the field of behavioural economics. To support the main goal of this paper, the quantitative experiment was conducted. This experiment was conducted through the web-site, where two different types of prices, set by application of a knowledge from behavioural economics and architecture of a choice were tested. To evaluate the data obtained, the descriptive statistics, hypothesis testing and revenue impact analysis have been used. Applying the data obtained as a result of the experiment, it has been found that different factors can influence the decision-making process and preferences of an individual deciding between different types of services. This testing proved the relation between the price list displayed and the choice of a subject of this experiment. At the same time, it was found that by using the best suitable design architecture of the online price list and by applying knowledge from the behavioural sciences, it is possible to positively influence the sale revenue and conversion of the chosen variant, with relatively low implementation costs, as it is demonstrated on the example of Czech market.
Klíčová slova: Behavioural economics; Choice architecture; Pricing page

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 11. 2016
Datum podání práce: 30. 4. 2017
Datum obhajoby: 21. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/61006/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: