Strategická analýza podniku

Název práce: Strategická analýza podniku
Autor(ka) práce: Šeberka, Jiří
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Mikovcová, Hana
Oponenti práce: Mašínová, Anna
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá strategickou analýzou společnosti L'Oréal působící na trhu rychloobrátkového zboží v oblasti kosmetiky. Cílem práce je, na základě strategické analýzy podniku, vytvoření strategie růstu tržeb, zjištění konkurenční výhody a identifikování hrozeb. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy strategické analýzy. Dále je popsáno makro a mikro okolí podniku. V rámci analýzy makrookolí je popsána PEST analýza a jsou definovány nové trendy v podnikatelském prostředí. Analýza mikrookolí je soustředěna na analýzu konkurence, vnitřních zdrojů podniku a Porterův model pěti sil. V rámci praktické části jsou metody a analýzy z teoretické části použity pro podnik L'Oréal a jeho okolí. Portfolio společnosti je zhodnoceno pomocí BCG matice. Veškeré výsledky jsou shrnuty do SWOT analýzy, na jejímž základě jsou stanoveny návrhy a doporučení.
Klíčová slova: konkurence; SWOT analýza; makrookolí; strategie; mikrookolí
Název práce: Strategic analysis of the company
Autor(ka) práce: Šeberka, Jiří
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Mikovcová, Hana
Oponenti práce: Mašínová, Anna
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with the strategic analysis of L'Oréal, the company active on the market of fast moving consumer goods in the field of cosmetics. Based on strategic analysis, the main aim of thesis is to create a revenue growth strategy, identify competitive benefits, and identify threats. The theoretical part explains the basic concepts of strategic analysis. External environment of company is described by using PEST analysis and explaining new trends in the field of fast moving market. Internal environment of company is described by using analysis of competition, evaluation of the company's resources and Porter's five forces analysis. The methods and analysis described in theoretical part are used for LOréal and its surroundings in practical part of thesis. The company's portfolio is evaluated by using BCG matrix. Based on the results summarized in the SWOT analysis author come up with suggestions and recommendations for the future of the company.
Klíčová slova: competition; external environment; SWOT analysis; strategy; internal environment

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 4. 2017
Datum podání práce: 17. 5. 2017
Datum obhajoby: 7. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/61888/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: