Gamifikace v cestovním ruchu

Název práce: Gamifikace v cestovním ruchu
Autor(ka) práce: Kondratenko, Anna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Jarolímková, Liběna
Oponenti práce: Kvítková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce je zaměřena na gamifikace a možnost použití gamifikačních prvků v oblasti cestovního ruchu. Cílem práce je předvést gamifikace jako nástroje ovlivňování chování turistů a navrhnout vlastní produkt s gamifikačními prvky. V teoretické části práce je definován pojem gamifikace, kde jsou představeny herní prvky a herní myšlení, které tvoří podstatu tohoto jevu, a typy motivací hráčů a cestovatelů. Následně je uveden rámec pro gamifikační design. V páté kapitole jsou vymezeny základní pojmy z oblasti cestovního ruchu a jsou představeny způsoby použití gamifikace v cestovním ruchu. Teoretickou část uzavírají kapitoly šest až sedm, kde jsou popsány možná rizika použití gamifikace a zároveň i nejúspěšnější příklady jejího použití. Praktická část je věnována popisu nového gamifikačního produktu včetně grafického návrhu a harmonogramu zavedení aplikace na trh.
Klíčová slova: gamifikační design; gamifikace v cestovním ruchu; produkt cestovního ruchu; motivace cestovatelů
Název práce: Gamification in tourism
Autor(ka) práce: Kondratenko, Anna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Jarolímková, Liběna
Oponenti práce: Kvítková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis is focused on gamification and possibility of using gamification elements in the field of tourism. The aim of this work is to present gamification as a tool for influencing tourist behavior and to design an own product with gamification elements. In the theoretical part of the thesis a definition of gamification is analyzed alongside with the game elements and game thinking, which constitute the essence of this phenomenon, and the types of motivation of players and travelers are presented. Subsequently, a framework for gamification design is described. The fifth chapter defines the basic notions of tourism and introduces ways of using gamification in tourism. The theoretical part ends by chapters six and seven, where possible risks of using gamification as well as the most successful examples of its implementation are described. The practical part is devoted to the description of a new gamified product including graphic design and the timetable of introduction of the application to the market.
Klíčová slova: gamification in tourism; gamification design; tourism product; tourist motivation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 6. 2016
Datum podání práce: 30. 6. 2017
Datum obhajoby: 7. 9. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/56101/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: