Gamifikace v cestovním ruchu
Název práce: | Gamifikace v cestovním ruchu |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kondratenko, Anna |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Jarolímková, Liběna |
Oponenti práce: | Kvítková, Zuzana |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce je zaměřena na gamifikace a možnost použití gamifikačních prvků v oblasti cestovního ruchu. Cílem práce je předvést gamifikace jako nástroje ovlivňování chování turistů a navrhnout vlastní produkt s gamifikačními prvky. V teoretické části práce je definován pojem gamifikace, kde jsou představeny herní prvky a herní myšlení, které tvoří podstatu tohoto jevu, a typy motivací hráčů a cestovatelů. Následně je uveden rámec pro gamifikační design. V páté kapitole jsou vymezeny základní pojmy z oblasti cestovního ruchu a jsou představeny způsoby použití gamifikace v cestovním ruchu. Teoretickou část uzavírají kapitoly šest až sedm, kde jsou popsány možná rizika použití gamifikace a zároveň i nejúspěšnější příklady jejího použití. Praktická část je věnována popisu nového gamifikačního produktu včetně grafického návrhu a harmonogramu zavedení aplikace na trh. |
Klíčová slova: | gamifikační design; gamifikace v cestovním ruchu; produkt cestovního ruchu; motivace cestovatelů |
Název práce: | Gamification in tourism |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kondratenko, Anna |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Jarolímková, Liběna |
Oponenti práce: | Kvítková, Zuzana |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The diploma thesis is focused on gamification and possibility of using gamification elements in the field of tourism. The aim of this work is to present gamification as a tool for influencing tourist behavior and to design an own product with gamification elements. In the theoretical part of the thesis a definition of gamification is analyzed alongside with the game elements and game thinking, which constitute the essence of this phenomenon, and the types of motivation of players and travelers are presented. Subsequently, a framework for gamification design is described. The fifth chapter defines the basic notions of tourism and introduces ways of using gamification in tourism. The theoretical part ends by chapters six and seven, where possible risks of using gamification as well as the most successful examples of its implementation are described. The practical part is devoted to the description of a new gamified product including graphic design and the timetable of introduction of the application to the market. |
Klíčová slova: | gamification in tourism; gamification design; tourism product; tourist motivation |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta mezinárodních vztahů |
Katedra: | Katedra cestovního ruchu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 21. 6. 2016 |
---|---|
Datum podání práce: | 30. 6. 2017 |
Datum obhajoby: | 7. 9. 2017 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/56101/podrobnosti |