Analýza finanční gramotnosti ve vybraných státech EU v letech 2000 - 2016
Název práce: | Analýza finanční gramotnosti ve vybraných státech EU v letech 2000 - 2016 |
---|---|
Autor(ka) práce: | Marková, Zuzana |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Bartůsková, Lucia |
Oponenti práce: | Maule, Petr |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Finanční gramotnost by měla být v moderní době nedílnou součástí výuky na všech základních školách. Ve skutečnosti tomu tak však není a mnoho lidí na světě tak nemá dostatečné informace o finančním světě. Tato diplomová práce poukazuje na rozdíly ve finanční gramotnosti v různých zemích světa na základě studie OECD a dále na příkladu čtyř vybraných zemí EU dokazuje, že ekonomicky vyspělejší země světa mají vyšší finanční gramotnost než jiné. Práce je rozdělena do tří kapitol, v první je obsažen teoretický základ spolu s představením jednotlivých národních programů na podporu finanční gramotnosti. Ve druhé kapitole je srovnání zemí dle studie provedené OECD a ve třetí kapitole jsou srovnány vybrané země dle daných ukazatelů jako další důkaz tvrzení o vyšší finanční gramotnosti ve vyspělejších zemích. |
Klíčová slova: | finanční gramotnost; finanční vědomosti; finanční chování; EU |
Název práce: | Analysis of financial literacy in selected EU countries in 2000 - 2016 |
---|---|
Autor(ka) práce: | Marková, Zuzana |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Bartůsková, Lucia |
Oponenti práce: | Maule, Petr |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Financial literacy should be an essential part of education in all elementary schools. In fact it is not and a lot of people in the world have not a sufficent informations about the financial world. This thesis points out differences in financial literacy in different countries based on the OECD study and futher proves on example of four EU countries that the economically more advanced countries have greater finanical literacy than others. The thesis is divide into three chapters, the firtst theoretical basis, included with the introduction of individual national programs to promote financial literacy.In the second chapter countries are compared according to OECD study and in the last chapter selected countries are compared by given economical indicators to prove higher financial literacy in more advanced countries. |
Klíčová slova: | Financial literacy; Financial knowledge; Financial behaviour; EU |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomie a hospodářská správa/Hospodářská politika |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Národohospodářská fakulta |
Katedra: | Katedra hospodářské a sociální politiky |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 10. 4. 2017 |
---|---|
Datum podání práce: | 17. 12. 2017 |
Datum obhajoby: | 6. 2. 2018 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/61758/podrobnosti |