Vývoj elektronického sportu a jeho vliv na marketingovou komunikaci

Název práce: Vývoj elektronického sportu a jeho vliv na marketingovou komunikaci
Autor(ka) práce: Šišmiš, Ondřej
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Sigmund, Tomáš
Oponenti práce: Slabý, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlavním cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s významem elektronického sportu, jeho vývojem a využitím v marketingové komunikaci. Na začátku definuji progaming a historii počítačových her. Dále se zaměřím na charakteristiku herních organizací a profesionálních hráčů. Představím také nejhranější eSport tituly současnosti a vysvětlím jejich herní principy. Vzhledem k aktuálnosti tématu provedu porovnání progamingu s tradičními sportovními disciplínami a přiblížím význam médií a herních komunit. Kapitola o využití eSportu v marketingové komunikaci je zaměřena na identifikaci činností, které organizace využívají v rámci propagace. V poslední části se zaměřím na analýzu vývoje elektronického sportu a jeho možné směřování do budoucnosti.
Klíčová slova: eSport; kompetitivní hraní; progaming; elektronický sport; počítačové hry; herní organizace; herní komunity
Název práce: The evolution of electronic sports and its impact on marketing communication
Autor(ka) práce: Šišmiš, Ondřej
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Sigmund, Tomáš
Oponenti práce: Slabý, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main goal of this thesis is to introduce the readers the meaning of electronic sports, its development and its use in marketing communication. At the start of this thesis I describe the definition of progaming and I add a bit of the history of computer games. Later on I focus on the characteristics of gaming organizations and professional players. I also mention the most popular current eSports game titles and I explain their mechanics. Considering current relevance of this topic, in the thesis I compare progaming with the traditional sport disciplines and I also bring up the role of media and gaming communities. The chapter about usage of eSport in marketing communication is focused on indentifying activities which are being used by organizations for promotion purposes. In the last part of this thesis I concentrate on analysis of the eSport evolution and which course it might be taking in the future.
Klíčová slova: electronic sports; eSports; progaming; competitive gaming; computer games; gaming organizations; gaming communities

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 10. 2016
Datum podání práce: 22. 4. 2018
Datum obhajoby: 4. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/59349/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: