Ochrana spotřebitele v USA a EU

Název práce: Ochrana spotřebitele v USA a EU
Autor(ka) práce: Toběrná, Karolína
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je vymezit systémy ochrany spotřebitele na trhu Spojených států amerických a Evropské unie, následně poukázat na jejich rozdíly a ty poté demonstrovat na kauze Dieselgate. Definování ochrany spotřebitele v EU a USA se věnuje teoretická část práce, která je rozdělena do dvou částí, z čehož každá se soustředí na jeden územní celek. V rámci praktické části jsou poté rozdíly mezi oběma systémy ukázány na řešení kauzy německého automobilového koncernu Volkswagen s názvem Dieselgate, která zasáhla spotřebitele na obou trzích. První podkapitola se věnuje průběhu kauzy obecně, druhá a třetí popisuje postoje koncernu a vlád na trhu EU a USA.
Klíčová slova: spotřebitel; ochrana spotřebitele; EU; USA; Dieselgate
Název práce: Consumer protection in the USA and the EU
Autor(ka) práce: Toběrná, Karolína
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this bachelor thesis is to define consumer protection systems in the United States of America and the European Union, to point out their differences and demonstrate them on solving an emission scandal called Dieselgate. The definition of consumer protection in the EU and the USA is covered in the theoretical part of the work, which is divided into two parts, each of which focuses on one territorial unit. In the practical part, the differences between the two systems are demonstrated to address the case of the German automobile concern Volkswagen called Dieselgate, which has influenced consumers in both markets. The first subchapter deals with the case in general, the second and third describe the attituds of the group and governments in the EU and US markets.
Klíčová slova: consumer; consumer protection; EU; USA; Dieselgate

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 4. 2017
Datum podání práce: 27. 4. 2018
Datum obhajoby: 29. 5. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/61958/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: