Vývoj nové herní aplikace pro virtuální realitu s použitím Unreal Engine 4

Název práce: Vývoj nové herní aplikace pro virtuální realitu s použitím Unreal Engine 4
Autor(ka) práce: Plíva, Ondřej
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pavlíček, Antonín
Oponenti práce: Böhmová, Lucie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tématem této bakalářské práce je návrh a vývoj hry ve vývojovém prostředí Unreal Engine 4 (UE4) na novou platformu virtuální reality (VR) za použití vizuálního programovacího jazyka Blueprints (BPS).Práce je určena mírně pokročilým vývojářům a programátorům zaměřených zejména na vývoj herních aplikací. Může také sloužit jako podklad pro vývoj neherních aplikací, jako jsou například vizualizace architektury či různé konfigurátory, které jsou v komerční sféře v dnešní době velice žádané ve virtuální realitě.Teoretická část je věnována obecnému popisu VR a vývojového prostředí Unreal Engine 4. V jednotlivých kapitolách popisujeme základní pojmy, týkající se technologie VR, charakterizujeme různé typy hardwaru pro VR a jeho určitá omezení, zejména pak rozvoj VR nemoci u uživatelů. Dále se teoretická část zaměřuje na obecný popis jednotlivých fází programování v prostředí Unreal Engine 4 prostřednictvím vizuálního programovacího jazyka Blueprints. Praktická část se poté věnuje popisu nejdůležitějších fází tvorby hry. Velký důraz je kladen hned zpočátku a návrh herního designu. V dalších kapitolách je popsána, samotná implementace herních mechanik z návrhu designu. Implementace je prováděna v prostředí Unreal Engine 4 a vizuálního programovacího jazyka Blueprints. Ve druhé polovině praktické části je zařazeno jednoduché výzkumné šetření, zaměřené na faktory ovlivňující tvorbu hry, zejména pak se soustředí na uživatelský komfort a intuitivnost ovládacích prvků koncepce hry. Závěrečná kapitola shrnuje obsah práce a zpracovává výsledky dosažených cílů.Výsledkem práce je nová herní aplikace pro virtuální realitu a seznámení se čtenáře s celkovým postupem tvorby aplikace pro platformu virtuální reality a poukázaní na osvědčené postupy, jak při vývoji, tak i při samotném vytváření návrhu designu aplikace. Dílčím výsledkem jsou také informační data získaná výzkumným šetřením se zaměřením na uživatelský komfort, s cílem eliminovat diskomfortní faktory tak, aby VR hry mohly být používány bezpečně, bez rizika vzniku VR nemoci.
Klíčová slova: Blueprints; herní vývoj; návrh a implementace; Unreal Engine 4; virtuální realita
Název práce: Development a new game aplication for virtual reality using Unreal Engine 4
Autor(ka) práce: Plíva, Ondřej
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pavlíček, Antonín
Oponenti práce: Böhmová, Lucie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main topic of this thesis is designing and developing a game in the game engine Unreal Engine 4 (UE4) for a new platform of virtual reality (VR) using Blueprints (BPS), a visual programming language. The thesis is primarily for intermediate and moderately experienced developers and programmers, particularly for a game application development and programming. Also, the thesis can be used as a support for developments of non-gaming applications such as visualizations of architectural projects or many different configurators, for which is currently a high demand on the commercial market to be designed in virtual reality. The theoretical part is dedicated to general description of VR and game engine Unreal Engine 4. This part includes subtopics in each chapter, describing the basic terminology regarding VR technology, particularly then occurrence of VR motion sickness. Followed by general description of each stages of programming in Unreal Engine 4 using Blueprints. The practical part is devoted to description of the most crucial stages of game creation. Right in the beginning the game design concept is highly emphasized. In each following chapter, the process of implementation of game mechanics from the concept is described. The implementation is executed in Unreal Engine 4 and Blueprints. The second part of the practical part includes a simple research survey focused on factors impacting the game creation, particularly focusing on user’s comfort and intuitiveness of controls. Concluding with the final part which summarizes contents and processes results of achievements. The main outcome of this thesis is a brand-new game application designed for virtual reality. It also introduces readers to overall process of application creation for a virtual reality platform and points out best practices during development just as well as during creation of application design concept itself. The partial outcome are data collected using research surveys aimed at user’s comfort. Collected data are supposed to eliminate discomfort aspects to secure safe use of VR games with no risk of occurrence of VR sickness.
Klíčová slova: Blueprints; design and implementation; game development; Unreal Engine 4; virtual reality

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 2. 2017
Datum podání práce: 27. 4. 2018
Datum obhajoby: 14. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/60640/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: