Budoucnost automobilového průmyslu a Průmysl 4.0

Název práce: Budoucnost automobilového průmyslu a Průmysl 4.0
Autor(ka) práce: Kerhart, Filip
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Stuchlíková, Zuzana
Oponenti práce: Vošta, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá tím, jak ropné šoky a emisní normy ovlivnily vývoj spalovacích motorů v automobilovém průmyslu a dále identifikuje problémy, se kterými se spalovací motor bude muset vypořádat, aby vyhověl novým emisním normám. Dále se věnuje Průmyslu 4.0 a jak 4. průmyslová revoluce ovlivnila a ovlivňuje automobilový průmysl. Práce je rozčleněna do čtyř samostatných kapitol. V první kapitole analyzuji producenty, exportéry a importéry ropy, zabývám se teorií ropného vrcholu a výrobou paliv z ropy. V druhé kapitole popisuji vývoj spalovacích motorů, důsledky ropných šoků, emisních norem a kauzy Dieselgate. Ve třetí kapitole se zabývám klady a zápory jednotlivých alternativních pohonů, jako je HCCI, hybridní motory, elektromobily a vodíkový pohon. Čtvrtá kapitola se zabývá Průmyslem 4.0 a jeho dopady na automobilový průmysl, hlavně co se týká autonomního řízení a automatizace výroby.
Klíčová slova: automobilový průmysl; emisní normy; autonomní řízení; spalovací motor; benzínový motor; ropa; alternativní pohony; průmysl 4.0; dieselgate; dieselový motor
Název práce: The Future of Automotive Indrustry and Industry 4.0
Autor(ka) práce: Kerhart, Filip
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Stuchlíková, Zuzana
Oponenti práce: Vošta, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Present thesis deals with the manner how oil shocks and emission standards have influenced the development of combustion engines in car industry. Following part identifies the issues with combustion engine that will have to be dealt with in order to meet the emission standards. Furthermore the thesis deals with Industry 4.0 and outlines the manner how has the 4th Industrial revolution influenced, and still influences, the car industry. The thesis is divided into four separate chapters. First chapter deals with the oil producers, exporters and importers; summarizes the peak oil theory and presents production of petroleum fuels. Second chapter describes the development of combustion fuels and the consequences of oil shocks, emission standards and the Dieselgate scandal. Third chapter discusses the pros and cons of individual alternative drives, such as HCCI, hybrid engines, electric automobiles and hydrogen drives. Fourth and final chapter deals with the Industry 4.0 and its impacts on car industry, especially with regard to driverless car and production automation.
Klíčová slova: petrol engine; diesel engine; automotive industry; emission standards; autonomous driving; oil; combustion engine; dieselgate; indrustry 4.0; alternative drive systems

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních ekonomických vztahů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 1. 2018
Datum podání práce: 28. 6. 2018
Datum obhajoby: 3. 9. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62809/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: