Možnosti získání konkurenční výhody na sociálních sítích

Název práce: Možnosti získania konkurenčnej výhody na sociálnych sieťach
Autor(ka) práce: Zlocha, Ondrej
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Molnár, Zdeněk
Oponenti práce: Gála, Libor
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto diplomová práca sa zaoberá témou sociálnych sietí a možnosti ich využitia pre zís-kanie konkurenčnej výhody pre firmu. Hlavným cieľom práce je poskytnúť prehľad exis-tujúcich nástrojov, ktoré zahŕňajú analýzu sentimentu a aplikovať vybraný nástroj na ob-lasť automobilového priemyslu a to konkrétne na firmu Mazda niektorých z jej konkuren-tov.V teoretickej časti sú najprv vysvetlené hlavné pojmy problematiky ako sociálne médiá, sociálne siete, internetový marketing a analýza sentimentu. Ďalej je v teoretickej časti vykonaná analýza niekoľkých existujúcich nástrojov, ktoré podporujú vyhodnocovanie sentimentu na sociálnych sieťach.V časti praktickej je najprv predstavená automobilová spoločnosť Mazda a vybrané kon-kurenčné firmy, pre ktoré je následne vykonaná analýza sentimentu. Ďalej je v práci pred-stavené skutočné využívanie nástrojov a sentiment analýzy v marketingovom prostredí spoločnosti Mazda. Praktická časť je ukončená návrhom zavedenia a využitia vybraného nástroja vo firme Mazda, ktorý však môže byť využitý aj v ostatných firmách automobi-lového priemyslu.
Klíčová slova: sociálne siete; sociálne médiá; analýza sentimentu; automobil; Mazda; nástroje pre analýzu sentimentu
Název práce: Možnosti získání konkurenční výhody na sociálních sítích
Autor(ka) práce: Zlocha, Ondrej
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Molnár, Zdeněk
Oponenti práce: Gála, Libor
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá tématem sociálních sítí a možností jejich využití pro získání konkurenční výhody pro firmu. Hlavním cílem práce je poskytnout přehled existujících nástrojů, které zahrnují analýzu sentimentu, a aplikovat vybraný nástroj na oblast automobilového průmyslu a to konkrétně na firmu Mazda a na některé z jejích konkurentů.V teoretické části jsou zprvu vysvětleny hlavní pojmy problematiky jako sociální média, sociální sítě, internetový marketing a analýza sentimentu. Dále je v teoretické části provedena detailní analýza několika existujících nástrojů, které podporují vyhodnocování sentimentu na sociálních sítích.V části praktické je nejprve představena automobilová společnost Mazda a vybrané konkurenční firmy, pro něž je následně provedena analýza sentimentu. Dále je v práci představeno skutečné využívání nástrojů a sentiment analýzy z marketingového prostředí společnosti Mazda. Praktická část je zakončena návrhem zavedení a využití vybraného nástroje ve firmě Mazda, který však může být využit i v ostatních firmách automobilového průmyslu.
Klíčová slova: analýza sentimentu; nástroje pro analýzu sentimentu; automobil; Mazda; sociální média; sociální sítě
Název práce: The options of gaining a competitive advantage on social networks
Autor(ka) práce: Zlocha, Ondrej
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Molnár, Zdeněk
Oponenti práce: Gála, Libor
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with the topic of social networks and the options of their utilization for gaining a competitive advantage for a company. The main goal is to provide an overview of existing tools that include sentiment analysis and apply the selected tool to the automotive industry area, specifically company Mazda and few of its competitors.The theoretical part at first describes the main concepts of social media, social networks, online marketing and sentiment analysis. The further part is a detailed analysis of few existing tools that support the sentiment evaluation on social networks.The company Mazda and few selected competitors are introduced in the practical part, followed by the actual sentiment analysis of their brands. The information about the actu-al use of the tools and sentiment analysis at Mazda is introduced in the next part. The practical part ends with a suggestion of implementation and usage of the selected tool for Mazda, that can also be applied on another automotive company.
Klíčová slova: social media; social networks; sentiment analysis; car; Mazda; sentiment analysis tools

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 6. 2018
Datum podání práce: 26. 11. 2018
Datum obhajoby: 28. 1. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66211/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: