Komparace proexportní politiky České republiky a Švédska

Název práce: Komparace proexportní politiky České republiky a Švédska
Autor(ka) práce: Šimánková, Magdalena
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Křenková, Eva
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá komparací proexportní politiky České republiky a Švédska. Česká republika a Švédsko jsou si v mnoha ohledech velmi podobné země – oba státy jsou členy Evropské unie, nejsou však členy eurozóny, mají srovnatelný počet obyvatel, jedná se o malé otevřené ekonomiky, ve kterých má export významnou roli a obdobná je i jejich struktura ekonomiky orientovaná na strojírenství. Podporují však obě země své exportéry srovnatelně? Cílem této práce je podat informace o rozdílech a shodách, které lze nalézt při srovnání aktuálních vládních proexportních strategií a jejich institucionálního zabezpečení. Část práce je věnována konkrétním příkladům využívání proexportních nástrojů, které jsou nabízeny ze strany České republiky.
Klíčová slova: podpora exportu; exportní strategie; proexportní politika; Švédsko; Česká republika
Název práce: Comparison of export policy of the Czech Republic and Sweden
Autor(ka) práce: Šimánková, Magdalena
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Křenková, Eva
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Master thesis deals with comparison of export policy of the Czech Republic and Sweden. The Czech Republic and Sweden are in some perspectives similar countries – both are members of European Union but they are not members of Eurozone, the number of inhabitants of both states is similar, they are small open economies for which export is very important part of economy and economic structures of these countries are not very different. But do they also support their exporters similarly? The goal of this thesis is to compare current national export strategies of the Czech Republic and Sweden, identify differences and similarities and compare the institutions that provide export support. One part of the thesis is focused on using of Czech export promotion instruments by companies.
Klíčová slova: export strategy; export policy; export promotion; Sweden; Czech Republic

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 1. 2018
Datum podání práce: 4. 12. 2018
Datum obhajoby: 18. 1. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/64480/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: