Fenomén eBay

Název práce: Fenomén eBay
Autor(ka) práce: Voruda, Petr
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Khelerová, Vladimíra
Oponenti práce: Matysová, Kamila
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou portálu eBay a problematikou elektronických aukcí. Hlavním cílem práce je usnadnit kupujícím i prodávajícím orientaci na portálu eBay a pomocí dotazníkového šetření zjistit, jak si značka eBay vede v českém prostředí. Výchozí část práce je teoretická, v ní je vysvětlen pojem e-commerce. S tím souvisí také problematika elektronických aukcí, které patří mezi hlavní služby poskytované portálem eBay. Druhá část práce analyzuje společnost eBay a jeho služby, k dokreslení značky eBay je využita i SWOT analýza. Třetí a čtvrtá kapitola se zabývají portálem eBay z hlediska prodávajícího a kupujícího a poskytují řadu informací, které mohou uživatelům usnadnit pohyb na eBay. Závěrečná část práce je věnována dotazníkovému šetření, na základě odpovědí získaných v tomto průzkumu jsou vyvozena doporučení pro společnost eBay v České republice.
Klíčová slova: e-commerce; Amazon; eBay; PayPal; eBay Global Shipping Program; elektronické aukce
Název práce: Phenomenon eBay
Autor(ka) práce: Voruda, Petr
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Khelerová, Vladimíra
Oponenti práce: Matysová, Kamila
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis is focused on the analysis of the company eBay and discusses the topic of internet auctions. The main aim of this thesis is to help eBay users to take advantage of using eBay and to discover by questionnaire how eBay stands on the czech e-commerce market. First chapter summarizes the theoretical knowledge, thesis describes the term of e-commerce and online auctions, which are the core business of eBay. The second part analyses eBay and its services. In order to illustrate the current situation of the brand, SWOT analysis was performed. The third and the fourth chapter describe eBay from the view of the eBay users and discover useful information and safe ways of using eBay auction websites. The final part of the thesis includes a research survey. Based on the results, some practical recommendations for eBay in the Czech Republic are mentioned which could help the brand to improve its position on the market.
Klíčová slova: eCommerce; online auctions; eBay; PayPal; eBay Global Shipping Program; Amazon

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 9. 2018
Datum podání práce: 13. 4. 2019
Datum obhajoby: 11. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66673/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: