Gamifikace a její využití v marketingu

Název práce: Gamifikace a její využití v marketingu
Autor(ka) práce: Třeček, Jakub
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Šimek, David
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá představením pojmu gamifikace a jejím využitím jako marketingového nástroje. Cílem této práce je vysvětlit pojem a obsah gamifikace a pomocí komparace úspěšných gamifikačních konceptů identifikovat jejich společné vlastnosti. Na základě výstupů komparace jsou formulována doporučení pro úspěšné využití gamifikace jako marketingového nástroje. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část představuje pojem gamifikace, zabývá se jejími přínosy, potenciálem pro marketingové využití a popisuje kroky k její implementaci. Praktická část se věnuje výběru, komparaci a následnému hledání souvislostí mezi jednotlivými gamifikačními koncepty. Ve výzkumné části bylo u každého konceptu zkoumáno devět parametrů, z nichž každý se skládal z jednotlivých kritérií. U konceptů byly následně hledány společné charakteristiky v definovaných kritériích, tyto výstupy byly zdrojem informací pro formulaci doporučení k úspěšnému implementování gamifikace.
Klíčová slova: Hra; Gamifikace; Gamifikační koncept; Mobilní aplikace
Název práce: Gamification and its usage in marketing
Autor(ka) práce: Třeček, Jakub
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Šimek, David
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This Bachelor’s thesis is focused on the explanation of term Gamification and its usage as a marketing tool. The aim of this thesis is to explain the term and the content of gamification and by comparing successful gamification concepts identify their common characteristics. Recommendations for successful implementation of gamification are based on the outputs form the comparation. Thesis is divided into two parts, theoretical one and practical one. Theoretical part introduces the term gamification, its contributions, its potential of usage in marketing and describes steps for its implementation. Practical part consists of selection, comparation and searching for connections between selected gamification concepts. The research consists of 9 parameters, combining of several criteria each, which were studied for each concept. Subsequently, common characteristics were searched for in case of each concept according to defined criteria. These outputs were used as sources of information for formulation of recommendations for successful implementation of gamification.
Klíčová slova: Mobile application; Gamification; Game; Gamification concept

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 10. 2018
Datum podání práce: 14. 4. 2019
Datum obhajoby: 11. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67514/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: