Exportní příležitosti českých subjektů na trhu Argentiny

Název práce: Exportní příležitosti českých subjektů na trhu Argentiny
Autor(ka) práce: Miškářová, Kateřina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Gullová, Soňa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit atraktivitu argentinského trhu pro české exportéry a zmapovat české subjekty, které již na argentinském trhu působí. Tato práce hledá odpověď na výzkumnou otázku – „Je Argentina vhodným obchodním partnerem pro Českou republiku?“. Práce je rozdělena na 3 kapitoly. V první kapitole je Argentina představena ze všeobecného, ekonomického i kulturního hlediska. Součástí všeobecné charakteristiky teritoria je i krátké shrnutí historie Argentiny. Ve druhé kapitole je popsán probíhající obchod mezi Českou republikou a Argentinou s bližším přihlédnutím na dohody, které Argentina s Českou republikou uzavřela nebo které jsou v jednání. Zmíněny jsou také podmínky vstupu na argentinský trh a české firmy, které na něm již působí. V rámci druhé kapitoly se seznámíme s Exportní strategií České republiky 2012-2020, kde Argentina figuruje na seznamu zájmových zemí. Teorie je ukázána ve třetí kapitole v praxi formou 2 rozhovorů. Na základě zjištěných údajů je Argentina autorkou považována za vhodného obchodního partnera pro Českou republiku.
Klíčová slova: Česká republika; Zahraniční obchod; Česko-argentinská spolupráce; Kulturní odlišnosti; Argentina; Exportní strategie 2012-2020
Název práce: Export opportunities of the Czech entities on the Argentine market
Autor(ka) práce: Miškářová, Kateřina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Gullová, Soňa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this bachelor thesis is to evaluate the attractiveness of the Argentine market for Czech exporters and to map the Czech entities already operating on the Argentine market. This work seeks to answer a research question – "Is Argentina suitable business partner for the Czech Republic?". The thesis is divided into 3 chapters. In the first chapter is Argentina presented from a general, economic and cultural point of view. A brief summary of Argentina’s history is part of the general characteristics of the territory. The second chapter describes the ongoing trade between Czech Republic and Argentina with closer look at the agreements that Argentina and Czech Republic have concluded or are currently in negotiations. There are also mentioned conditions of entry to the Argentine market and Czech companies already operating on it. In the second chapter we will get to know the Export Strategy of Czech Republic 2012-2020, where Argentina appears on the list of countries of interest. The theory is shown in the third chapter in 2 interviews. Based on the data found, Argentina is considered by the author as a suitable business partner for the Czech Republic.
Klíčová slova: Argentina; Export strategy of the Czech republic 2012-2020; Cultural diversity; Foreign trade; Czech Republic; Czech-argentine cooperation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 6. 2018
Datum podání práce: 19. 4. 2019
Datum obhajoby: 5. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66241/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: