Potential of virtual worlds in commercial utilization
Autor(ka) práce:
Jergon, Roman
Typ práce:
Diploma thesis
Vedoucí práce:
Pour, Jan
Oponenti práce:
Jazyk práce:
English
Abstrakt:
Thesis is concerned by virtual worlds and possibilities of their utilization other
than are their original purposes. The objectives of this paper are to confront
virtual worlds with mass media and their utilization. The author wants to show
that virtual worlds are in many aspects similar to mass media. The author also
shows possible utilization of virtual worlds for commercial companies, non-profit
organizations, research and individuals. Work shows possible options for usage
of virtual worlds together with option to cooperate with providers of the virtual
world. This cooperation may take two forms. Content alternation means that
providers of the virtual world change items or places inside the virtual world into
the form desired by client. Providers may even sell their data about events inside
the virtual world, thus clients may obtain unique data about human behavior and
reaction to e.g. propagation campaign. Confrontation of virtual worlds with the
mass media and describing possible utilizations that come from this
confrontation, make content of this paper is original.
Klíčová slova:
Virtual worlds; Mass media; User motivation; commercial utilization
Název práce:
Možnosti virtuálních světu pro komerční využití
Autor(ka) práce:
Jergon, Roman
Typ práce:
Diplomová práce
Vedoucí práce:
Pour, Jan
Oponenti práce:
Jazyk práce:
English
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá virtuálními světy a možnostmi jejich alternativního
využití. Cílem práce je porovnat virtuální světy, masová média a jejich různá
využití. Autor chce ukázat, že virtuální světy jsou v mnoha aspektech podobné
masovým médiím. Autor také popisuje možné využití virtuálních světů pro
komerční podniky, nevýdělečné organizace, výzkum a jednotlivce. Práce ukazuje
možná využití virtuálních světů společně s možnou spoluprací s provozovateli
virtuálního světa. Tato spolupráce může nabýt dvě různé podoby. Úprava
obsahu znamená, že provozovatel upraví předměty anebo prostory ve virtuálním
světě do podoby požadované klientem. Provozovatel může také prodávat data o
událostech uvnitř virtuálního světa, a tak mohou jeho klienti získat unikátní data
o lidském chování, a kupříkladu reakcích, na určitou reklamní kampaň.
Konfrontace virtuálních světů, masových médií a popis vyplývajících možných
využití, dělají náplň této práce unikátní.
Klíčová slova:
Virtuální světy, Masová media, Motivace uživatelů, Komerční využití
Informace o studiu
Studijní program / obor:
Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie