Tato diplomová práce se zabývá problematikou analýzy návštěvnosti webů. Jejím cílem je vytvořit obecně použitelný model hodnocení nástrojů sloužících k analýze návštěvnosti webových prezentací. Dalším cílem je ověřit v praxi použitelnost tohoto modelu.
Obsahová část práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole definuji odborné termíny, Druhá kapitola popisující možné způsoby sběru dat sloužící k měření a analýze návštěvnosti. První metodou sběru dat je pomocí log souborů, druhou pomocí tzv. page tag. Poslední teoretickou část tvoří definice klíčových výkonnostních ukazatelů. Ty budu analyzovat ze čtyř různých pohledů, odpovídajících používaným web obchodním modelům.
V praktické části budu sestavovat hodnotící model. Základem tohoto modelu budou vybrané klíčové ukazatele. Do hodnotícího modelu zahrnu také požadavky na analytické nástroje na základě vlastních praktických poznatků. Ověření použitelnosti modelu provedu hodnocením dvou vybraných analytických nástrojů a sice Omniture SiteCatalyst HBX a Google Analytics. Ověření použitelnosti modelu je uvedeno v závěru této diplomové práce.
Klíčová slova:
Informace o studiu
Studijní program / obor:
Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie