Diplomová práce se zabývá sociálními sítěmi a jejich vlivem na spotřební chování a dále travel influencery jako ovlivňujícím zdroje informací při rozhodování v cestovním ruchu. Cílem práce je zhodnocení faktorů při výběru dovolené, které ovlivňují a motivují uživatele sociálních sítí. Dílcím cílem je zhodnocení postavení travel influencerů v myslích uživatelů Instagramu při plánování dovolené. Formou dotazníkového šetření je zjišťováno jaké zdroje jsou využívány při plánování dovolené a jaké jso... zobrazit celý abstraktDiplomová práce se zabývá sociálními sítěmi a jejich vlivem na spotřební chování a dále travel influencery jako ovlivňujícím zdroje informací při rozhodování v cestovním ruchu. Cílem práce je zhodnocení faktorů při výběru dovolené, které ovlivňují a motivují uživatele sociálních sítí. Dílcím cílem je zhodnocení postavení travel influencerů v myslích uživatelů Instagramu při plánování dovolené. Formou dotazníkového šetření je zjišťováno jaké zdroje jsou využívány při plánování dovolené a jaké jsou faktory, které ovlivňují výběr. U uživatelů Instagramu je zjišťován její vliv na volbu destinace. V rozhovorech s influencery je zjšťován jejich sociální aspekt vlivu a význam pr ocestovní ruch. Z výzkumu vyšlo, že se lidé nechávají stále velmi ovlivňovat doporučením rodiny a přátel, sociální sítě jsou doplňkovým zdrojem. Sociální sítě jsou významné před samotným výběrem destinace, ve fázi inspirace při prohlížení fotografií. Vizuální aspekt může vyvolat touhu vycestovat a je hlavním motivátorem. Postoj českých uživatelů Instagramu při sledování travel influencerů je pasivní a využívají převážně pouze informace, které sdílejí. Sociální role influencerů je významná, svou prezentací dokýží ovlivnit názory svého publika. V rámci cestovního ruchu mohou přispět k rozvoji turismu v oblastech, které prezentují na Instagramu a rozproudit ekonomiku v těchto oblastech. |