Informační systémy v hotelnictví - hotelový systém OPERA

Název práce: Informační systémy v hotelnictví - hotelový systém OPERA
Autor(ka) práce: Prokeš, Tomáš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Luc, Ladislav
Oponenti práce: Sedláček, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem mé bakalářské práce je zhodnotit funkčnost hotelového informačního systému OPERA tak, jak je implementován v hotelu Carlo IV a následně navrhnout případné zlepšení tohoto systému. Mým zdrojem jsou hlavně zkušenosti, připomínky a požadavky zaměstnanců tohoto hotelu.Nejdříve představím hotelový systém OPERA a jeho historii. Dále popíši jeho možnosti a funkce. K samotnému zlepšení systému jsem využil životní cyklus IT projektu. Nejprve jsem popsal současný stav, poté jsem shromáždil požadavky na zlepšení od zaměstnanců, k čemuž jsem využil možnosti dotazníku, který jsem rozeslal mezi zaměstnance hotelu. Na závěr jsem navrhl samotné řešení. Součástí bude také analýza výsledků dotazníku doplněná o grafy. Dotazník naleznete v přílohách.Mým přínosem bude můj vlastní návrh řešení některých problémů, na které mě upozornili kolegové, ať již prostřednictvím dotazníku či osobně, popřípadě problém, na který jsem narazil při používání systému sám. Nabídnu také několik možností zjednodušení práce, hlavně prostřednictvím automatizace a použití softwaru třetích stran.Tato práce by mohla mít přínos hlavně pro již zmíněný hotel, ale i pro další hotely, které se mohou potýkat se stejnými problémy. V malé míře mohou pomoci i vývojářům hotelového systému.
Klíčová slova: Hotel Management; OPERA; Oracle
Název práce: Hotel information systems - hotel system OPERA
Autor(ka) práce: Prokeš, Tomáš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Luc, Ladislav
Oponenti práce: Sedláček, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of my bachelor thesis is to evaluate the functionality of the hotel information system OPERA as it is implemented in the hotel Carlo IV and subsequently propose any improvement of this system. My source is mainly the experience, comments and requirements of the staff of this hotel.First, I will introduce the OPERA hotel system and its history. Next I will describe its possibilities and functions. I used the IT project lifecycle to improve the system. First I described the current situation, then I gathered the requirements for improvement from the employees, to which I used the questionnaire, which I sent to the hotel staff. Finally, I suggested the solution itself. It will also include an analysis of the results of the questionnaire completed with graphs. You can find the questionnaire in the annexes.My benefit will be my own proposal for solving some of the problems that my colleagues pointed out to me, whether through a questionnaire or personally, or a problem I encountered while using the system myself. I will also offer several options to simplify work, mainly through automation and use of third-party software.This work could be beneficial mainly for the aforementioned hotel, but also for other hotels that may face the same problems. To a small extent, they can also help hotel system developers.
Klíčová slova: Hotel Management; OPERA; Oracle

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 12. 2018
Datum podání práce: 2. 5. 2019
Datum obhajoby: 11. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68581/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: