Strategie růstu

Název práce: Strategie růstu
Autor(ka) práce: Hruboňová, Kateřina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tyll, Ladislav
Oponenti práce: Pernica, Karel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce je vývoj strategických variant růstu pro zkoumanou společnost. Práce shrnuje teoretická východiska z oblasti strategie růstu firmy, strategické analýzy, inovací a vývoje nových produktů a analýzy proveditelnosti. Tyto poznatky jsou aplikovány při samotném vývoji variant. V práci jsou použity metody a nástroje jako Business Model Canvas, empatické mapy a persony, Porterův model 5 sil, PESTLE analýza, SWOT analýza, Ansoffova matice růstu a řada kreativních technik pro generovaní inovací – SCAMPER, modrý oceán, 6 myslitelských klobouků a další. V aplikační části práce je představena a analyzována zkoumaná společnost. Následuje kreativní generování četného množství růstových a inovačních variant, z nichž je na základě současné situace a potřeb firmy vybráno 5 nejvhodnějších. Pro každou z nich je provedena analýza proveditelnosti, poté jsou varianty porovnány z pohledu finančních ukazatelů, rizikovosti a souladu se strategií firmy. Nakonec jsou společnosti poskytnuta doporučení, jaké růstové varianty zvolit.
Klíčová slova: Strategie růstu; strategická analýza; inovace; studie proveditelnosti; vývoj nových produktů
Název práce: Growth strategies
Autor(ka) práce: Hruboňová, Kateřina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Tyll, Ladislav
Oponenti práce: Pernica, Karel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the thesis is the development of strategic growth variants for a chosen company. The thesis reviews the theoretical background of growth strategies, strategic analysis, innovation, new product development and feasibility study. Methods and tools such as Business Model Canvas, empathy map and persona, Porter's 5-forces model, PESTLE analysis, SWOT analysis, Ansoff growth matrix and many creative techniques for generating innovations - SCAMPER, blue ocean, 6 thinking hats and others are used. In the application part of the thesis the company introduction and analysis are provided, followed by the creative generation of numerous growth and innovation variants. Five most suitable variants are selected, based on the current situation and the needs of the company. For each of them, a feasibility study is performed, then the growth variants are compared in terms of financial indicators, risk and compliance with the company's strategy. Finally, recommendations for the company are provided in terms of which growth variants to choose.
Klíčová slova: new products development; feasibility studyf; Growth strategies; strategic analysis; innovation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 1. 2019
Datum podání práce: 13. 5. 2019
Datum obhajoby: 6. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68200/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: