Literární ocenění a jejich vliv na prodejnost knih

Název práce: Literární ocenění a jejich vliv na prodejnost knih
Autor(ka) práce: Svobodová, Petra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kouba, Vojtěch
Oponenti práce: Zelený, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá literárními cenami a jejich vlivem na prodejnost knih. Popisuje současný stav českého knižního trhu a podmínky, ze kterých vychází nově vydané tituly. Soustředí se na literární ocenění z pohledu historie i současnosti, a nabízí jejich členění dle zaměření. V poslední kapitole teoretické části jsou představeny studie zahraničních autorů, zkoumající vliv literárních cen na vývoj oceněných a nominovaných titulů na trhu. Praktická část zkoumá vliv českého literárního ocenění Magnesia Litera na prodejnost vítězných titulů. Analýza je provedenau oceněných děl v letech 2016 – 2018 na základě dat poskytnutých sítí nakladatelství Kanzelsberger.
Klíčová slova: knižní trh; literární ocenění; Magnesia Litera; prodej knih
Název práce: Literary awards and their impact on price of books
Autor(ka) práce: Svobodová, Petra
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kouba, Vojtěch
Oponenti práce: Zelený, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with literary awards and their impact on sale of books. It describes current state of the Czech book market and conditions from which newly released book titles are published. Furthermore, the thesis focuses on literary awards from a historical and contemporary perspective and offers detailed classification. It also points to the studies by foreign authors dealing with the impact of literary awards on sale of awarded and shortlisted books. The aim of the thesis is to prove that Czech literary award Magnesia Litera had an impact on sales of awarded books in 2016 – 2018. The data for the analysis are provided by Czech network of bookshops called Kanzelsberger.
Klíčová slova: book market; literary awards; Magnesia Litera; sale of books

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 10. 2018
Datum podání práce: 28. 8. 2019
Datum obhajoby: 9. 9. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68135/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: