Influenceři a jejich vliv na spotřební rozhodování

Název práce: Influenceři a jejich vliv na spotřební rozhodování
Autor(ka) práce: Mičke, David
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kubaš, Mario
Oponenti práce: Zelený, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce zkoumá, jak online influenceři ovlivňují spotřební rozhodování svých sledujících a zda je jejich vliv nejsilnější na uživatele internetu do 18 let. Vedle toho se práce zaměřuje také na to, jak je reklama v podání influencerů pro spotřebitele důvěryhodná v porovnání s ostatními reklamními nosiči a zda jsou doporučení influencerů podobně silná jako ta od blízkého okolí. Hlavní výzkumnou metodou práce bylo kvantitativní dotazníkové šetření, distribuované hlavně mezi českými respondenty, následované kontingenční analýzou.
Klíčová slova: spotřební chování; influencer marketing; internet; generace Z; reklama; spotřební rozhodování; spotřebitel; online; sociální sítě; marketing; influencer
Název práce: Influencers and their impact on the consumer decision making process
Autor(ka) práce: Mičke, David
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kubaš, Mario
Oponenti práce: Zelený, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master’s thesis investigates how online influencers impact the consumer decision-making process and if they mainly influence internet users younger than 18 years. The thesis is further focused on comparison between advertising via influencers‘ channels and other more traditional advertising outlets. Another aim of the thesis was to determine whether influencers‘ recommandations are, from consumer perspective, as valuble as those from close people like relatives and friends. The main research method was quantitative questionnaire distributed mainly among Czech respondents followed by contingency analysis.
Klíčová slova: Influencer; generation Z; influencer marketing; consumer decision-making process; advertising; online; consumer behaviour; internet; social media; consumer; marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 9. 2018
Datum podání práce: 15. 5. 2019
Datum obhajoby: 17. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66995/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: