Podnikatelský plán pro plánovanou expanzi na zahraniční trh

Název práce: Podnikatelský plán pro plánovanou expanzi na zahraniční trh
Autor(ka) práce: Laš, Patrik
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Müllerová, Jana
Oponenti práce: Obereitter, Štěpán
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problematikou expanze kosmetického e-shopu na polský trh. Jedná se o reálný e-shop se současným působením na českém a slovenském trhu. Cílem práce je vypracování podnikatelského plánu a ověření možné realizace této expanze. Součástí práce je také předvýzkum, který se zabývá změnou poptávky po kosmetickém zboží na polském trhu v závislosti na ceně produktů. V analytické části se pracuje s hypotézou, že polský zákazník je cenově elastický, a proto dochází při snížení ceny k navýšení prodaného množství. Tato problematika byla zkoumána pomocí ekonomické analýzy cenové elasticity na základě prodejních dat, která nejsou veřejně přístupná, jelikož jsou získána z interních zdrojů polského e-shopu.Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá zkoumáním aspektů, kterou jsou s expanzí kosmetického e-shopu na polský trh spojené. Mezi tyto aspekty patří například nutnost lokalizace webových stránek, poznání odlišné legislativy nebo kulturních zvyklostí, odlišné logistické služby nebo zkoumání polského trhu, konkurence a zákazníka. Tyto aspekty jsou poté s pomocí majitelů doplněny o další, jež nebyly zmíněny při rešerši literatury, ale mohou hrát důležitou roli při vstupu na zahraniční trh. Jako příklad může být uvedena problematika státní podpory této expanze.Praktická část se poté zabývá reálným zpracováním nalezených aspektů pro potřeby podnikatelského plánu. Z této části jsou poté vypracována doporučení, která ulehčují vstup na polský online trh s kosmetikou. Těmito doporučeními jsou například využívání slevových akcí pro získání prvních zákazníků, jež vychází z výsledků předvýzkumu cenové elasticity, u kterého se potvrdila zkoumaná hypotéza. Dále je to nutnost spolupráce s rodilým Polákem, pravidelná revize logistických služeb, která by v případě úspěšného etablování na polském trhu měla přerůst ve vlastní sklad nebo využití fulfillmentu.Přínos diplomové práce spočívá především ve zmapování současné situace na polském trhu, dále vypracováním dokumentu, který do této doby neexistoval a který může pomoci dalším podnikatelům, kteří uvažují nad expanzí svého businessu do Polska, nebo firmám zabývajícím se touto problematikou. Na tento přínos navazuje i možné ušetření času, lidí a peněz při případně expanzi dalších podnikatelských subjektů.
Klíčová slova: podnikatelský plán; e-shop; kosmetika; expanze do zahraničí
Název práce: Business plan for planned expansion to foreign market
Autor(ka) práce: Laš, Patrik
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Müllerová, Jana
Oponenti práce: Obereitter, Štěpán
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with the issue of expansion of cosmetics e-shop to the Polish market. It is a real e-shop with simultaneous operation on the Czech and Slovak markets. The aim of this work is to elaborate a business plan and verify the possible implementation of this expansion. Part of the work is also a pre-research which deals with the sensitivity of demand for cosmetic goods on the Polish market in relation to the price of products. In the analytical part it is worked with the hypothesis that the Polish customer is price elastic and therefore the quantity sold increases when the price is lowered. This issue was examined by economic analysis of price elasticity on the basis of sales data which are not publicly accessible as they were obtained from internal sources of the Polish e-shop.The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the aspects related to the expansion of the cosmetics e-shop to the Polish market. These aspects include, for example, the need of localization of websites, different legislation or culture, different logistics services, or the need of exploring Polish market, their competition and customers. These aspects are then, with the help of the owners, increased by others that were not mentioned in the literature search but can play an important role in entering the foreign market. State aid for this expansion may be cited as an example.Practical part deals with the real processing of found aspects for the needs of the business plan. From this part are then made recommendations that facilitate entry into the Polish online cosmetics market. These recommendations are, for example, the use of discount actions to win first customers, based on the results of a pre-survey of price elasticity, for which the hypothesis was confirmed. Furthermore, it is necessary to cooperate with native Pole or revise logistics services which in case of successful establishment on the Polish market should grow into own warehouse or fulfillment.The contribution of this diploma thesis consists mainly in mapping the current situation on the Polish market. Further elaboration of a document that has not existed up to this time and which can help other entrepreneurs who are considering expanding their business to Poland or companies dealing with this issue. This benefit is followed by the possible saving of time, people and money in the event of expansion of other business entities.
Klíčová slova: Business plan; e-shop; cosmetics; expansion to foreign market

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 11. 2018
Datum podání práce: 28. 8. 2019
Datum obhajoby: 12. 9. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67873/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: