Aplikace Balanced Scorecard

Název práce: Aplikace Balanced Scorecard
Autor(ka) práce: Makarevich, Alesia
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Neumaierová, Inka
Oponenti práce: Kupka, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá aplikací Balanced Scorecard ve společnosti Nestlé Česko s.r.o., která je zaměřena na výrobu čokoládových a nečokoládových cukrovinek. Cílem diplomové práce je zanalyzovat současnou situaci společnosti a zformulovat její budoucí strategické směřování s následným převedením do měřitelné podoby. Tato práce je tvořena teoretickou a praktickou částí. V teoretické části jsou popsány základní pojmy, metody a nástroje strategické analýzy podniku a metoda Balanced Scorecard. V praktické části je představena analyzovaná společnost a zhotovená strategická analýza, která se skládá z PEST analýzy, charakteristik odvětví a trhu cukrovinek, Porterova modelu pěti konkurenčních sil, analýzy hodnotového řetězce a analýzy finanční výkonnosti s použitím Benchmarkingového diagnostického systému INFA a analýzy podnikatelského modelu s využitím plátna Canvas. Následně je provedena SWOT analýza a po vyhodnocení celé strategické analýzy je zformulována strategie a strategické cíle. Ke strategickým cílům jsou určeny měřítka, cílové hodnoty a iniciativy v rámci čtyř perspektiv metody Balanced Scorecard. Vytvořená strategická mapa zobrazuje příčinné vazby mezi stanovenými cíli. V závěru diplomové práce jsou shrnuty zjištěné výsledky a formulovány doporučení ohledně zavedení systému Balanced Scorecard pro společnost.
Klíčová slova: INFA; Balanced Scorecard; strategická analýza; strategie; strategická mapa
Název práce: Aplication of Balanced Scorecard
Autor(ka) práce: Makarevich, Alesia
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Neumaierová, Inka
Oponenti práce: Kupka, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This Master´s thesis deals with the application of the Balanced Scorecard method in the company Nestlé Česko s.r.o., which is focused on the production of chocolate and non-chocolate confectionery. The aim of the Master´s thesis is to analyze the current situation of the company and to formulate its future strategic direction with subsequent conversion into a measurable form. This thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part describes the basic concepts, methods and tools of strategic analysis of the company and the Balanced Scorecard method. In the practical part, the analyzed company is introduced and a strategic analysis, consisting of PEST analysis, characteristics of the industry and the confectionery market, Porter's model of five competitive forces, value chain analysis and financial performance analysis using INFA Benchmarking Diagnostic Systém and business model analysis with the business model Canvas, is presented. Subsequently, a SWOT analysis is performed and after the evaluation of the entire strategic analysis, strategy and strategic goals are formulated. For each strategic goal is determined benchmarks, indicators and strategic actions within the four perspectives of the Balanced Scorecard method. The resulting strategic map shows causal links between the set goals. In the conclusion of the Master´s thesis, the results are summarized and the recommendations for implementation of the Balanced Scorecard method for the company are formulated.
Klíčová slova: strategic map; INFA; Balanced Scorecard; strategic analysis; strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 11. 2017
Datum podání práce: 2. 9. 2019
Datum obhajoby: 9. 9. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63809/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: