Proximity marketing

Název práce: Proximity marketing
Autor(ka) práce: Ščerbej, Valentyna
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Kubálek, Tomáš
Oponenti práce: Kubálková, Markéta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou proximity marketingu, jakožto novodobého trendu v marketingové komunikaci, který v České republice zatím není zdaleka tak známý a rozšířený jako v zahraničí. Obzvláště v dnešní době, kdy se spotřebitelé stávají imunní vůči klasickým formám marketingových komunikací, se stále více obchodníků pokouší zákazníky oslovit efektivním a nevšedním způsobem. Jednou z nadějných marketingových taktik se v tomto smyslu jeví právě proximity marketing, který je součástí mobilního marketingu a cílí na zákazníka vysoce personalizovaným a relevantním obsahem na základě jeho aktuální polohy. Komunikace se zákazníkem probíhá prostřednictvím bezdrátových technologií, jejichž charakteristikou a přínosy se zabývá teoretická část práce. Nejvíce pozornosti je však věnováno technologii Beacon. Cílem bakalářské práce je posoudit povědomí o proximity technologiích a jejich využívání českými obchodníky a spotřebiteli, a také zhodnotit přístup obchodníků a spotřebitelů k službám proximity marketingu. Sběr potřebných dat byl realizován pomocí dotazníkového šetření a polostrukturovaného rozhovoru. Na základě teoretických znalostí a analýzy sebraných dat je zkoumáno, zdali by mohl být proximity marketing i v českém maloobchodním prostředí úspěšný. V závěru práce je doporučen vhodný přístup k této strategii a k výzvám, které přináší.
Klíčová slova: WiFi; Bluetooth Beacon; NFC; mobilní marketing; QR kód; proximity marketing
Název práce: Proximity marketing
Autor(ka) práce: Ščerbej, Valentyna
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Kubálek, Tomáš
Oponenti práce: Kubálková, Markéta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis focuses on a modern trend in marketing communication called proximity marketing, which in the Czech Republic is not nearly as popular and widespread as it is abroad. Especially nowadays, when consumers have become immune to the classic forms of marketing communications, more and more retailers are trying to reach their customers in an unusual and efficient way. One of the promising marketing strategies in this sense appears to be proximity marketing, which is part of mobile marketing and targets customers with highly personalized and relevant content based on their current location. Communication with the customer is established via wireless technologies. The features and benefits of each technology type are addressed in the theoretical part of this thesis however, most attention is paid to Beacon technology. The aim of this thesis is to assess the awareness of proximity technologies and their usage by Czech retailers and consumers, as well as to assess the attitude of retailers and consumers towards proximity marketing services. Using a questionnaire and a semi-structured interview the necessary data was collected. Based on theoretical knowledge and analysis of collected data, it is investigated whether proximity marketing could be successful in the Czech retail environment. A recommended approach to the implementation of this marketing strategy and the challenges that it may bring is stated at the end of this thesis.
Klíčová slova: mobile marketing; proximity marketing; WiFi; Bluetooth Beacon; NFC; QR code

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 12. 2018
Datum podání práce: 5. 12. 2019
Datum obhajoby: 6. 1. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68029/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: