Vliv rozvoje mobilního internetu na eTourism

Název práce: Vliv rozvoje mobilního internetu na eTourism
Autor(ka) práce: Raisová, Kateřina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vaško, Martin
Oponenti práce: Hyan, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit, jaký vliv má mobilní internet a jeho rozvoj na oblast cestovního ruchu, konkrétně na eTourism neboli elektronický trh cestovního ruchu. Vznik informačních a komunikačních technologií přináší mnoho příležitostí pro nespočet odvětví, zejména cestovní ruch je těmito technologiemi silně ovlivněn a díky rozvoji internetu se současně s ním také vyvíjí. Práce analyzuje především na jaké úrovni jsou předpoklady pro další rozvoj a do jaké míry jsou využívány. Analýza poskytuje poznatky o využívání mobilního internetu, spotřebním chování účastníka cestovního ruchu, jeho míře integrace moderních technologií do procesu cestování a příležitosti pro budoucí rozvoj v této oblasti. Součástí práce je formulace dvou výzkumných otázek: zda je využívání mobilního telefonu v eTourismu podmíněno velikostí objemu čerpaných dat a jestli je adaptabilita novým technologiím závislá na věkové kategorii spotřebitele. Bylo provedeno také vlastní dotazníkové šetření, které doplnilo analýzu a zodpovědělo výzkumné otázky.
Klíčová slova: mobilní internet; eTourism; cestovní ruch; smartphone; mobilní technologie; informační a komunikační technologie; m-komerce; e-komerce; mTourism; internet
Název práce: The impact of mobile internet development on eTourism
Autor(ka) práce: Raisová, Kateřina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vaško, Martin
Oponenti práce: Hyan, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The purpose of this bachelor thesis is to investigate the effects of mobile internet and its development on the tourism industry, especially on eTourism, which is electronic tourism market. Tourism is heavily influenced by information and communication technologies and further evolving with the development of the Internet. The thesis analyses mainly at what level are the preconditions for further development and to what extent they are used. The analysis provides data about the use of mobile internet, consumer behaviour of tourism participants, their degree of integration of modern technologies into the travel process and opportunities for future development in this area. The thesis considers two research questions, whether the use of mobile phones when traveling is conditioned by the data consumption and whether the adaptability to new technologies used in tourism depends on the age category of the consumer. A questionnaire survey was also conducted to supplement the analysis and answer research questions.
Klíčová slova: internet; mobile internet; tourism; smartphone; mobile technologies; information and communication technologies; e-commerce; m-commerce; eTourism; mTourism

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 9. 2019
Datum podání práce: 23. 4. 2020
Datum obhajoby: 1. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70737/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: