Společenská odpovědnost firem a hotelový management

Název práce: Spoločenská zodpovednosť firiem a hotelový management
Autor(ka) práce: Trubanová, Martina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Žufan, Jan
Oponenti práce: Bejdáková, Blanka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca Spoločenská zodpovednosť firiem a hotelový management sa zameriava na zavádzanie konceptu spoločenskej zodpovednosti firiem (CSR) do hotelového priemyslu v Českej a Slovenskej republike. Zahraničné výskumy poukazujú na rastúci trend v zavádzaní CSR a pozitívny vplyv, ktorý zavádzanie CSR prináša. I keď koncept CSR stojí na troch pilieroch – ekonomickom, sociálnom a environmentálnom – ekonomický pilier býva v týchto výskumoch relatívne prehliadaný. Cieľom tejto diplomovej práce bolo zistenie, či tento trend nasleduje i české a slovenské hotelierstvo, a to prostredníctvom dotazníkového skúmania a analýzy dokumentov a materiálov zverejnených vybranými hotelmi. Tento výskum tento trend nepotvrdil. Ukázalo sa, že i keď si je česko-slovenský hotelový priemysel vedomý konceptu CSR a jeho možných pozitívnych efektov, sám ho vo veľkej miere nezavádza. Rovnako ako v zahraničí, jeho hlavnými zavádzateľmi sú veľké hotelové reťazce. Ukázalo sa tiež, že dôvody prečo hotely nezavádzajú princípy CSR vychádzajú jednak z politiky štátu, a jednak z povedomia a následného spotrebného správania zákazníkov vo vzťahu ku CSR. Povedomie spotrebiteľov o CSR je nie dostatočné, a nie je ani medzi rozhodujúcimi faktormi pri výbere ubytovacieho zariadenia.
Klíčová slova: Česká republika; Slovensko; hotelierstvo; CSR; spoločenská zodpovednosť firiem; hotelový priemysel
Název práce: Společenská odpovědnost firem a hotelový management
Autor(ka) práce: Trubanová, Martina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Žufan, Jan
Oponenti práce: Bejdáková, Blanka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce Společenská odpovědnost firem a hotelový management se zaměřuje na zavádění konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR) do hotelového průmyslu v České a Slovenské republice. Zahraniční výzkumy poukazují na rostoucí trend v zavádění CSR a pozitivní vliv, který zavádění CSR přináší. I když koncept CSR stojí na třech pilířích - ekonomickém, sociálním a environmentálním - ekonomický pilíř bývá v těchto výzkumech relativně přehlížen. Cílem této práce bylo zjištění, zda tento trend následuje i české a slovenské hotelnictví, a to prostřednictvím dotazníkového zkoumání a analýzy dokumentů a materiálů zveřejněných vybranými hotely. Tento výzkum tento trend nepotvrdil. Ukázalo se, že i když si je česko-slovenský hotelový průmysl vědom konceptu CSR a jeho možných pozitivních efektů, sám ho ve velké míře nezavádí. Stejně jako v zahraničí, jeho hlavními zaváděcí jsou velké hotelové řetězce. Ukázalo se také, že důvody proč hotely nezavádějí principy CSR vycházejí jednak z politiky státu, a jednak z povědomí a následného spotřebního chování zákazníků ve vztahu k CSR. Povědomí spotřebitelů o CSR není dostatečné, a není ani mezi rozhodujícími faktory při výběru ubytovacího zařízení.
Klíčová slova: Společenská odpovědnost firem; CSR; hotelový průmysl; hotelnictví; Česká republika; Slovensko
Název práce: Corporate social responsibility and hospitality management
Autor(ka) práce: Trubanová, Martina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Žufan, Jan
Oponenti práce: Bejdáková, Blanka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The diploma thesis „Corporate Social Responsibility and Hospitality Management“ focuses on the introduction of the concept of corporate social responsibility (CSR) in the hotel industry in the Czech Republic and Slovakia. Foreign research points to a growing trend of CSR implementation and to the positive impact that CSR implementation has on business. Although the concept of CSR is based on three aspects - economic, social and environmental - the economic aspect is relatively overlooked in these researches. The aim of this thesis was to determine whether this trend has reached the Czech and Slovak hotel industry, through a questionnaire survey and analysis of documents and materials published by selected hotels. This research has not confirmed this trend. It turned out that although the Czech and Slovak hotel industry is aware of the concept of CSR and its possible positive effects, the concept is still not implemented at large extent. Same as abroad, CSR is mainly implemented by large hotel chains. It also turned out that the reasons why hotels do not implement the principles of CSR are based on both state policy and consumer awareness and subsequent consumer behavior regarding CSR. Consumer awareness of CSR is not sufficient, nor is it one of the crucial factors when choosing a lodging facility.
Klíčová slova: corporate social responsibility; CSR; Slovakia; hospitality; hotel industry; Czech Republic

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 9. 2019
Datum podání práce: 23. 4. 2020
Datum obhajoby: 4. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70577/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: