Spotřební chování vybraného segmentu v cestovním ruchu

Název práce: Spotřební chování vybraného segmentu v cestovním ruchu
Autor(ka) práce: Dvořáková, Nikola
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Bejdáková, Blanka
Oponenti práce: Kvítková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá spotřebním chováním mládeže v cestovním ruchu v České republice a v Německu. Nejdříve jsou prostřednictvím rešerše představena teoretická východiska – definice cestovního ruchu a složky jeho trhu, konkrétně strana nabídky a poptávky. V rámci poptávky je představena problematika segmentace a je definován segment mládeže. Následuje kapitola věnující se spotřebnímu chování, kupnímu rozhodovacímu procesu a spotřebním zvyklostem mládeže, jež jsou známy z četných mezinárodních výzkumů Světové organizace cestovního ruchu, WYSE Travel Confederation apod. Hlavní součástí a zároveň přínosem práce je pak vlastní analýza daného segmentu prostřednictvím dotazníkového šetření provedeného v České republice i v Německu. Výsledky jsou nejdříve prezentovány zvlášť, poté jsou ale srovnány prostřednictvím komparativní analýzy. V práci bylo zjištěno, že spotřebitelé ze zkoumaných zemí sdílejí mnoho společných znaků, z nichž se některé odlišují od výsledků zmiňovaných organizací. Existují i rozdíly mezi respondenty z daných zemí, těch je však méně než společných znaků. Na závěr jsou představena návrhová opatření, která mohou pomoci subjektům v cestovním ruchu, pokud se chtějí na tento segment zaměřit. Opatření se týkají především přizpůsobení produktů finančním možnostem segmentu, významu kultury, gastronomie a autentických zážitků při cestování, významu osobních doporučení a online recenzí při rozhodování, kladného vztahu segmentu k životnímu prostředí, a v neposlední řadě i významu technologií v jejich životě a při cestování.
Klíčová slova: segment mládeže; spotřební chování; komparativní analýza
Název práce: Consumer behaviour of a chosen segment in tourism
Autor(ka) práce: Dvořáková, Nikola
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Bejdáková, Blanka
Oponenti práce: Kvítková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master’s thesis focuses on consumer behaviour of the youth segment in tourism in the Czech Republic and Germany. In the theoretical part a definition of tourism and the tourism market are presented, defining the tourism supply and demand. As a part of the tourism demand, the term segmentation is introduced and the youth segment is defined. In the following chapter dedicated to the theory of cosumer behaviour a definition is provided, consumer decision making process is introduced and some characteristics of consumer behaviour are listed, based on international research carried out by the World Tourism Organisation, WYSE Travel confederation and others. The crucial part of the thesis is the author’s analysis of consumer behaviour of the youth segment via survey carried out in the Czech Republic and Germany. The results are presented separately at first, then they are evaluated via comparative analysis. The results show that consumers from these countries have a lot in common, although some features are different from those presented by the international organisations mentioned above. There are also differences between youth from the two countries but they do not exceed the similarities. At the end the author presents suggestions that can help or inspire subjects in tourism, if they want to focus on this segment. The suggestions include adjusting products to their budget, significance of culture, gastronomy and authentic experiences while travelling, significance of personal recommendations and online reviews when deciding about destinations and products, interest in protecting the environment and finally the signifikance of technology in their lives and in tourism.
Klíčová slova: youth; comparative analysis; consumer behaviour

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 9. 2018
Datum podání práce: 23. 4. 2020
Datum obhajoby: 28. 5. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67019/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: